AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
684

Belysning värmereglage e30

m_
41
m_t_j
318 IS-90
2002TII-74
Hej

Det är så att glödlampan troligtvis kastat in handuken som sitter vid vredet där man ställer in värme/kyla. Halva panelen där man reglerar var det skall blåsa är också utan belysning.
Har sökt lite här på forumet att man skall kunna komma åt lampan genom den springa som är under askkoppen. Är det verkligen möjligt? Sitter lampan itryckt underifrån och var är den placerad?

Tacksam för svar och hur man lämpligast kommer åt denna jäkla lampa.

Mvh
MJ
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Om det ser likadant ut som på min bil (och det borde det väl göra?) så kommer du åt lampan om du plockar ur stereon.
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Japp jag lyckades med byta den lampan via ursparningen till stereon.
Så det ska funka!

Just real M-power
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag bytte min genom den lilla springan nere vid askkoppen. Den sitter ganska lättilgänglig itryckt i en plexiglasbit som delar upp ljuset till olika ställen.

///BMW - Was sonst!
m_
41
m_t_j
318 IS-90
2002TII-74
Var sitter den om man skall byta den genom springan vid askkoppen. Tycker att jag känner ingenting. Sitter den itryckt underifrån så att man bara skall dra ut den?

Mvh
MJ
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Den sitter intryckt inifrån så att lampan är mot panelen. Om du sticker in ett finger längst till höger uppåt och drar fingret mot vänster så borde du känna av kontakten. Du drar den bakåt, alltså mot motorrummet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.