|
|
|
|---|---|
|
Varför ser man aldrig någon som bygger på M50B20 motorn? Jag är sugen på att göra det men det verkar som en nackdel då ingen annan gör det. Eller är det i princip samma sak som att bygga på M50B25 motorn? | |
|
Jag vet inte hur det är med vevstakar osv om dom är lite tåligare eller så, men dom flesta kör ju hellre på en motor som ger 50hk extra och mer ju mer man laddar. |
|
| jo men i mitt fall så vill jag helst slippa byta motor tills besiktning utan bara plocka bort turbo och lite mer.. har heller ingen plats för en extra motor som skall stå. | |
|
Alligator byggde på sin gamla m50b20... men har nu bytt till m50b25. Hans hemsida: Länk Där står det om båda projekten |
|
| kan det vara så att man KAN komma igenom besiktningen med en vanlig 325-motor om man inte nämner något till gubbarna? eller kan dom se det på avgasvärdena? om man byter till en motor med vanos så måste den väll ge lägre värden? får då kan jag stoppa en luftvirvel på den istället.. | |
|
Det är samma krav på avgaserna på både 320 och 325 så för den delen så märker de inget. |
|
| Om inte gubben är bmw-kännare lär de inte märka skillnaden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.