|
|
|
|---|---|
Johan Strömberg |
Kollat lie på forumet men hittar inget direkt Om jag fattat rätt är det en sensor som sitter i fälgen, kan den flyttas till andra fälgar? I såfall vilka? Om inte och jag skall köpa andra fälgar, måste jag köpa bmw orginal med rdc sensor?? Vad händer om man skiter i systemet helt ? Mvh Johan |
|
Hej. Vad jag har förstått så sitter det en avkännare/sändare i ventilen på fälgen och en mottagare i innerskärmen nånstans som mäter lufttrycket i däcket. Han jag köpte min bil av sa att jag var tvungen att ha BMW orginal-fälg för att det skulle fungera, så jag kan inte svara på om det går att "flytta över". Skulle du sätta på en fälg utan detta så kommer varningslampan för lågt däcktryck att lysa på panelen. annars inget annat. mvh Daniel |
|
Johan Strömberg |
Tack! Känns som en orginalfälg är att föredra. Kan de seriösa trimmfirmornas fälgar funka. Typ Hartge, Alpina och AC schnitzer?? johan |
|
Hej, Jag har Alpina 19" på min och i dom sitter det RDC-sensorer.. Har sett på Alpinas hemsida att man kan beställa dom både med och utan RDC så Schnitzer & Hartge har säkert det oxå.. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.