AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.326

Favvofärg på E34an

Sida 1 av 2
-Bjudko-
Vilken färg är läckrast på en E34 anser ni?

Länka gärna bilder till förslag, min är för närvarande äckligt luxor beige metallic.(med brun inredning!!)
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Ha,ha! Ja, beige metallic är ju inte den ballaste färgen direkt på någon bil. Men den läckraste färgen? Det beror givetvis på smak och tycke som sagt, men personligen gillar jag E34:an i mörkare kulör, som mörk grå, mörk röd eller svart, men absolut inte mörkblå, den är nästan lika gubbig som beige. Silver är annars rätt snyggt också. Har lite med det totala intrycket över bilen att göra, tex. hur den är stylad till en viss kulör och så.

Min bil:
Länk: Länk
Länk: Länk

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
Jag gillade verkligen färgen på förra bilen, Maledivenblau metallic:

Länk
Länk

Annars gör sig E34 bra i Sterlingsilver, Fjordgrå, Avusblå, Alpinvit, Daytonaviolett med flera.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Den helt klart snyggaste färgen är den jag har på min 525:a, Lauzerblau metallic. Skiftar snyggt i blått o lila.
WOW Kalle snacka om att bilen blev snygg i färgen på detta kort: Länk

Bjudko jag gillar faktiskt luxorbeige tycker det är en stilfullfärg till E34an.
-Bjudko-
bayern münchen: Hehe mmm fan vad olika smak folk har, en tjejkompis till mig bara garvade när hon såg bilen "Fy fan vad ful, jag skulle inte ens betala en krona för att köra den!" :)

Funderar på om man ska ha någon lite utstickande färg, porschegul/lambogul/Lauzerblå/Daytona/Mauritziusblå.

Denna gång måste jag iaf lacka om den, ingen rost som gör att man kommer tröttna på projektet.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Briliantröd!!

Min Bil - Länk
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Tja, varför inte santorinblå.

/Gunnar
/Länk
-Bjudko-
Såg en X5a i city idag, mörkare än himmelsblå, metallic, riiiiktigt snyggt! Ska leta upp den färgen.
Snyggast utan inbördes rangordning; Cirrusblå, Gletcherblå, Technoviolett, Petrol Mica, Cosmossvart, Jetblack/Svart II, Svart 086, Hellrot, Fjordgrå, Malakitgrön, Macaoblå, Delphingrå, Santorinblå självklart mycket snyggt Gunnar;) Kommer i håg när jag möte din bil på E4:an strax efter Häggvik/Sollentuna avfarten för ca 3år sedan, en fulländad bil, var rädd om den, efter dessa färger finns det ytterligare ett större antal som är helt okej, men som inte når upp i högsta divisionen.

Mvh Stephan
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Äääh Luxorbeige är ju skitsnyggt på E34! Annars alpinvit, diamantsvart, sterlingsilver, granitsilver, fjordgrå.
Ti
61
Tim_82
525i -90
aterlingstilver har jag för mig färgen heter på min bil
Länk

Helt klart en av dom snyggaste färgerna på en e34
Ti
61
Tim_82
525i -90
sterlingsilver ska det stå...
slarvar en hel del när jag skriver..
-Bjudko-
Hm det kanske var Topazblå jag såg... Tycker endå inte d va riktigt samma färg.
Ulke
Länk

Orientblå metallic 317, är riktigt fin i dagsljus o skymning...

mvh Ulke
Sterlingsilver är nog en av de snyggaste färgerna.
Annars så är ju en svart bil alltid snygg.
"äckligt luxor beige"??? Jag har precis tagit avsked ifrån min luxorbeiga 518, jag älskade den färgen! Den är helt klart min favorit! Visst, den bruna inredning är inget kul, men lacken gör sig mycket bra på E34-karossen! Kolla bara på Länk !
-Bjudko-
Smaken e som baken.

Den får bli topazblå när plånboken tillåter och sliplusten finns.
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Jag tycker att Macaoblau är den snyggaste färgen på E34..
Helt ärligt tycker jag att E34 är vacker i alla färger som gick att beställa vid nybilsköp, förutsatt att lacken är skött. Jag har dock sett några omlackade varianter som INTE varit vackra.

Lite besviken är jag att bara Stephan nämnt Delphin metallic. :| Länk
Ti
32
Tic_E_T
328 coupe -95
här har ni en 540 E34 med snygg färg

Länk

M.v.h Rickard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.