AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
591

Glappt eller defekt ljus på E34 535i?

Kr
8
Kr3m3r
535IA -90
Hej pojkar. Jag famlar i mörker. Mina halvljus håller på och slår av sig i tid och otid. Och färddatorn säger nåt om Röyiklicht(kan inte stava till de). Då e ju min stora fråga kan de vara nåt jord fel och om så vart ska man börja riva. Eller är de här något ja inte kommer begripa mig på ?

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Sök på LKM.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Kan vara brända reläer i ljusboxen.
Mitt hellyse slocknade lite då o då. Skitmörkt typ när man inte kan ha hellyse när man vill.

Boxen sitter (-89 525 ref.) bredvid säkringarna under locket.
Under huven alltså.
Det stog "Hella" på min. Satt en box till där men inget som hade me lyset att göra.

Jag öppnade hella-boxen och gjorde rent alla relä ytor ( de är öppna reläer lödda direkt på kretskortet. Försiktighet rekomenderas. Är du osäker så be en elkunnig polare om hjälp.

Två av dessa reläer hade spruckna lödningar, jag lödde om dom och vips så funka hellyset igen.

Om reläerna är för brända så är det bara nyinköp som gäller. Av hela boxen. Bättre beg är billigast.

Lycka till

Never again! (Volvo,Opel)
se även länk Länk

Never again! (Volvo,Opel)
Kr
8
Kr3m3r
535IA -90
Tack pojkar.Jag hittade lite info om LKM prylen och har redan undersökt den närmare. Kunde inte se något större fel på lödningarna men jag pillade lite på lödningarna med fingarna och vips så har halvljusen fungerat sen dess. Så felet ligger nog där ja, så nu återstår alltså fixa nån som vågar sig på och löda om lödningarna :)
em
339
emhå
525i -88
Tänk på att om du tog ur boxen och satte tillbaka den utan att åtgärda den så kanske du har dålig kontakt i stiften som boxen sitter i...
Bara en tanke... Lite 5-56 och tryckluft kanske...

Mvh, Magnus.
det fungerar utmärkt att använda dom ett par år nyare LKM modulerna till E34 som har betyligt bättre elektronik och inte dessa stora reläer som skakar loss med tiden.

så ut på skroten och hitta en nyare modul är nog smartare på sikt iallafall..

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Sen ska man tänka på att inte stoppa 100w lampor i t.ex helljusen, då brinner lödningarna ganska så fort

//Simon
och vill du hellre joxa med den befintliga så surfa in här tillexempel: Länk

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.