|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har lite problem att bromsen höger bak ligger mot eller nått. Närman kört en sväng så är fälgen varm och svart av damm. Det känns dock inte som att bilen drar snett när man kör eller bromsar. Jag har inte för mig att det var så innan jag hade bilen inne för koppling- och bromsvätske- byte vid midsommar. Vad kan verkstan ha gjort som kan orsaka detta problem. Hur funkar handbromsen? Det kanske är den som strular. Har ni några tips? /Ola | |
|
Det är mest när bromsarna fram ligger på som bilen drar. Men dom kan ju ha slarvat vid luftningendå dem bytte vätska, eller kanske fyllde de barapå som vissa verkstäder gör. Handbromsen ligger ju bakom skivan så det borde inte damma så mycket om den ligger på, men enklast att kolla om det är den är ju att släppa justeringen vid handbromsspaken och se om hjulet rullar lätt då. sen så kan du ju känna på skivy tan om den är varm eller inte efter du kört, är den stekhet så då ligger själva bromsen på, inte handbromsen. |
|
| OK. Jag ska ta å kolla hur pass hjulet snurrar när jag får möjlighet. Hjulet har varit i det närmaste stekhett när man har kännt på det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.