AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
524

temperatursstigning på en e32 735i

bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
hejsan jag har dragit bort termostaten och bytt kylare men temeraturen stiger fortfarande lite över mitten och om den står på tomgång så ökar den till nästan max varför bilir det så ?? ..mvh patric

M POWER
di
68
diff
735ia-87
Du måste lufta systemet.fyll på kyla vatten upp till sträcket å ställ gärna bilen i en uppförsbacke sen sätter du på full värme så värme ventilerna öppnar sig sen öppnar du skruven som sitter på termostatlocket obs bilen ska ha nått normal temp när du öppnar skruven låten stå öppen tills det bara kommer vatten där ifrån sen stänger du den å sen kan du varva upp den ordentligt typ 5000 varv några gånger sen upprepar du å öppnar skruven ingen osv kör gärna ett par mil å upprepa igen obs det kan ta timmar.just det fån början ta bort luftskruven å fyll upp där med vatten åxså.lycka till
Paap Reeder
... funkar viskokopplingen??
Tycker det låter som den gett upp.

MVH /// Paap R
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
viskokopplingen ??? vart sitter den ??.....mvh patric

M POWER
Viskokopplingen till fläkten, kolla här: Länk

____
Reach the door with a breath and a scream.
När bilen är kall så går det att stanna fläkten utan vidare ansträngning med hjälp av en tidning eller motsvarande, detta ska senare vara helt omöjligt att göra när motorn nått upp till sin arbetstemperatur.

____
Reach the door with a breath and a scream.
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
ja nu hänger jag med ja det kan nog stämma jag trodde att den flekten ska bara snurra så sakta som den gör..ja då hänger jag med få åka till bmw imon och köpa en ny och kolla.. tack så hämskt mycket för svaren

BMW ROCKAR!

M POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.