|
|
|
|---|---|
|
Köpte två 5,25:or idag MDS Audiophile. har sedan tidigare två 6X9:or bak direkt på stereon och 2X10" på ett GAS-slutssteg, nu till frågan...stereon e en sony RX 3300, och steget är 4kanals, kan jag på ngt sätt få rätt på det så att jag kan köra både framsystemet och basarna på steget eller måste jag välja? tror nämligen att stereon bara har tvåkanalsutgång, endast två RCA-utgångar...kan man koppla detta på ngt sätt så att alla kanaler används på steget? är inte så övergrym på det här med bilstereo... jättetacksam för svar! //Robert | |
| Du kan köpa en förgreningskabel som ger dig 4 utgångar. | |
|
Okej tack...då får jag väl bara mono ljud? eller? visserligen kan det kvitta men ngt stereoljud kan det inte bli väl om man förgrenar? |
|
| Dvs 2st rca Y-adaptrar som du sätter på lågnivå kabeln in i steget så alla fyra ingångarna får signal. Kolla först att du inte har en omkopplare på steget som låter dig välja ingångar , brukar vara 3st lägen på som har:A , B och A+B. Välj i så fall A+B så slipper du Y-adaptern. Vill du kunna skifta så finns faders med en ingång och två utgångar. Detta borde mds kunnat hjälpa dig med iofs. | |
|
har några omkopplare..två stycken...med tre steg på varje men det e nog ljudet...flat osv..men får fixa en sån där delare..tack för hjälpen! Han killen på MDS hade inte en aning om nått...nog sommarjobbare...men men..hojt o tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.