AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
501

Ny bmwägare :)

Os
22
OskarL
316i touring -12
Hejsan! Har precis köpt en ny bil, en bmw 325i coupé från -92 :) Tänkte bara höra om någon har några bra tips eller om det är nått speciellt man ska tänka på?

mvh Oskar
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Mycket nöje med din nya BMW!

Klicka på sök inlägg ovan. Sök på exempelvis 325 AND E36 och du har underhållande läsning fram till jul! Jag tvivlar dock starkt på att du hinner bli klar tills dess =)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Grattis och välkommen in i gänget!

Hmm, när jag köpte min "nya" 323:a för en 3 veckor sedan så lät jag en verkstad göra en engine flush på den, sedan nytt filter och en fin Castrol 10-60 olja.

Absolut inte nödvändigt att "flusha" motorn men ett oljebyte känns alltid bra att göra när man köper en "ny" begagnad bil. Kolla vätskorna, kyl, broms och servo vätska/oljor. Sånt som du enkelt kan kolla upp själv. Annars är ett M test väldigt bra om du inte är 100% säker på allt. Gjorde själv ett M test, visade sig att ja behövde 2 nya bromsslangar snart, dem hade börjat spricka liite grann. Behövde faktiskt inte ens byta spindelleden som behövs byta vart 3 år/8000 mil (cirkus).

Som sagt av föregående talare så finns det ENORMT mycket skrivet och diskuterat just angående 325:or E36.

Grattis till en trevlig bil annars!

Kanske polera och vaxa bilen nu innan hösten? Ett hett tips!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.