|
|
|
|---|---|
| Var o plockade ut den nya 535 idag... Först o främst vill jag säga wow.. vilken härlig maskin. Är dock lite besviken på BMW-kvaliten.. Tanklocket fungerade ej att öppna ordentligt vilket i sig inte är svårt att fixa men känns som att sådana detaljer är det man vill ska fungera på en ny bmw. För övrigt fastnar knappen till en av mugghållarna, även det ett problem som nog går över med tiden. Det jag dock är mest orolig för är att de inte finns ett svart "spjäl" bakom frontgrillen. Det finns på de andra 5-serie bilarna som stod vid affären såsom 525d och 525i. Detta betyder att man ser ändå in till kylaren. Försäljaren och mekanikerna kunde inte svara på om det saknades lr om det var så på just 535d... men känns de inte lite konstigt att bmw skulle glömme en hel del till en bil.. vore tacksam om någon vet något om detta.. Annars är bilen allt vad jag hade hoppats på... känslan är som den ska :) | |
|
Kan inte hjälpa dig med nåra svar men man kan ju alltid gratulera nybilsköpet. Vill testa en sån där femtrettifemma och ska ta första chansen jag får. Diesel-Framtidens melodi / JK |
|
Gemini__ |
Kikade lite närmare på en 645Ci just idag, reflekterade då precis över detta. Alltså hur "öppet" det var bakom frontgrillen. Vet dock ej hur det skall vara på din vagn. |
Gemini__ |
...förmodligen är allt som det ska. |
|
Okej, jo om de var så på en 6-serie så är det ett gott tecken.. men har svårt att se varför säg 535d sklle behöva mer kylning än en 530i.. Men tack så mycke Gemeni för inlägget känner mig lite tryggare nu.. letar dock fortfarande efter någon som har tillgång till en 535d som kan kolla upp om de skall vara så MVH Adam |
|
|
535d har ju som bekant BiTurbo. Det krävs säkert mera kylning till intercoolern m.m. på 535d jämfört med 530i som är en traditionell sugmotor =) /Per |
|
|
adamS: Skicka ett mejl till Asken han hade en exakt likadan för ett tag sen så han har koll på det. asken@autopower.se |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kolla så värmen i kupen inte börja blåsa hysteriskt varmluft efter nån halvtimmes körning. Asken fick lämna tillbaka bilen för problemet gick inte att lösa och det var visst några ex till som råkat ut för samma sak.märkligt fel. ///MVH Hasso Länk |
Champ |
adamS; vilken förbrukning ligger du i snitt? Bor du i västra Sverige? Nyfiken.... Champ dieselpower |
wowwe |
Jag har inte det heller på min 530i med nya motorn |
|
Här är en bild på en 535d. Länk |
|
|
Och här är en länk till lite mer kul läsning om man äger en E60 Länk |
|
|
Champ... ligger just nu på 1.2l milen :D men då har ja bara kört en test tur... sen körde ja lite idag då låg ja 0.75 bor i östergötland. Szpet: Ohh tack för bilden.. man ser tydligt kylar och de två ram delarna bakom grillen. puhh det betyder att allt är i sin ordning :) Känns bra |
|
|
Det med gallret har diskuterats på e60.net där man kom fram till att de som hade jalusie innanför grillen alla bodde i "kalla länder", eller "nordiskt utförande". Jag har dock inte och min är köpt i Sundsvall. Ser snyggare ut utan tycker jag så jag bryr mig inte. En del av semestern bestod av 500 tysklandsmil på autobahn. Totalsnitt 0,83 l/mil. Dock körde jag inte fortare än 220 km/h. Bilen är ju ändå rätt ny.... 0,4l olja dock! 1950 mil och bilen fyller 3 månader om två dagar. Det är en härlig bil! (Servicen närmar sig) /Christian |
|
| Nästan för Härlig bil :) efter 24h med den nya bilen kom det.. 1600kr i böter .. fortkörning 72 på 50-väg... man känner ju inte hur fort det går | |
|
Kalasmotor i en skön bil men med många barnsjukdomar.... Den jag hade spenderade desvärre 3 mån på verkstan innan den blir löst... Asken Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
|
Tur o retur Sundsvall 0,72 liter per mil. Det påstås att accet är 6,6 sek upp till hundra. Det må så vara men det är ju bara att trycka på max. Jag tycker nog att det går betydligt snabbare än så. Skillnaden mot min tiidgare SAAB Aero steg 3 trimmad hos Nordic med 300 hk är enorm. SAABen vara man ju tvungen att hålla koll på varvräknare och att bilen åkte rakt fram att den inte ryckte mm mm. I BMWn är det bara att gasa... |
|
| Reflekterade över samma sak när jag fick min 535d i våras, det sitter ingen jalusie på den. Det gjorde det dock på min 530d -04. Verkar som om det bara var på de första modellerna som det satt sådant, då jag inte sett någon av de senare modellerna med jalusie, varken bensinare eller dieslarna. Så allt är säkert som det ska vara, har inte frågat mig för vad jalusien har för funktion dock, men vore intressant att höra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.