AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
516

318i -91 E36

Har några frågor ang. värdering av en 318i E36 (1991)

Det är min mammas bil och hon går i tankarna om att byta till någon annan BMW, 316 eller 318 E36.

Hon har ägt bilen i ca 3-4 år nu, väl servad MED servicebok som är noga ifyllt, men inte på nån märkesverkstad.
ca 22500 mil
Helt nya s o v däck (15")
Går väldigt fint i motorn, men tickar på ventilerna som det för det mesta gör på 318..
Nya bromsskivor + klotsar fram förra året
(Inga vibrationer i ratten vid inbromsning)

Det va den bättre sidan med E36:an...

Det dåliga:
Lite rost på alla dörrar, nederkanten på bakluckan är VÄLDIGT rostig! Plåten på själva bilen runt bakluckan finns det ett litet hål rak igenom, OCH så har det börjat komma in fukt/ vatten i kupen(?), misstänker också att ett hjullager är påväg att säga upp sig också

Vad tror ni är ett rimligt pris?
Tacksam för svar!

Medlem nr. 06086
Bilen: Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Mellan 15-20tkr

mvh

528:Länk
Lite rost får man räkna med på en äldre brukskörd E36 idag, fast den här verkar ha en del...jag skulle gissa på ett slutpris på runt 10-15kkr efter den beskrivning du gett.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
okej... jo, jag glömde nämna att takluckan har gett upp också, den går inte att veva upp eller bakåt! på dörrarna är det inte såå farligt med rost, bara några små prickar än så länge

Medlem nr. 06086
Länk

den där bilden på E36:an är ca 1,5 år gammal... så det stämmer inte riktigt med hur den ser ut nu.... men på ett ungerfär

Medlem nr. 06086
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.