|
|
|
|---|---|
Xicaxo |
Någon sov vet vilken färg kablen har som går till tändningslåset på en 318i -92 ? Orsaken till att jag frågar är att jag har kopplat stereon och när jag stänger av den/plockat bort fronten, så lyser fortfarande stereon.. och den håller sig varm.. vill inte bli stående pga av att betteriet blivit urladdat.. så jag tänkte koppla + till tändningslåset så stereon bara funkar när jag vrider om nycklen. Tacksam för svar |
Xicaxo |
Jag äger tyvärr ingen stöm mätare.. så jag måste gå på färgen :D |
|
Enligt: www.autolib.diakom.ru:8000/CAR/BMW/1992/318%20Series/WIRING%20DIAGRAMS/04.pdf så går radioläget ut på lila kabel och tändningsläget på grön kabel. Jag skulle välja radioläget, du kan säkert gå in efter säkring 14 och ta ut spänning. FP |
|
Xicaxo |
folke igen ?.. hehe du har varit till stor hjälp.. jobbar du innom verstadsbranchen eller är du bil elektriker ? ...tusen tack.. har kopplat stereon på lila kabel nu och nu funkar den som d ska.. koppla även in mig på memory (direkt till batteriet som den satt på innan) stereon slocknar när jag stänger av tändningen, men kan ändå starta den om jag trycker på on när bilen är avständ, och nu slocknar hela stereon när jag trycker off. så skönt.. uppskattar verkligen hjälpen jag fått av dig. Mvh Daniel |
|
Nja, jag har jobbat med en hel del elektronik och el, delvis även i fordon, sen tidigt 70-tal, dock inte på bilverkstad. Många stereo har funktioner som t.ex möjlighet att starta manuellt efter att man vridit av med nyckeln, ibland är det även timerstyrt osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.