|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag undrar om de passar rakt av, samt om någon monterat dessa och upplevt nån märkbar skillnad vid hårdkörning tex på bana? Vet nån vad som skiljer i pris hos BMW? mvh Conan Min Avusblåa ///M3: Länk | |
|
M3 3,2L har ju flytande skivor fram, alltså också ett annat hjulnav än m3 3,0L. Så de passar inte rakt av, men har du hjulnavet och allt så passar dem tillsammans med bromsoken! är samma diameters på skivorna! De flyttande skivorna som är på 3,2L är mycket dyrare än 3,0 skivorna. MVH Mattias |
|
|
Eh, om man köper kompletta skivor antar jag väl att det passar? Mekonomens piratskivor ska ju passa både 3,0 och 3,2 raktav... då borde det ju passa med 3,2 ans på min? Eller har jag fel? :) |
|
|
det är inte samma konstruktion på bromsskivorna original, men de skivor som är till 3,0 passar säkert på 3,2 men du får inte samma "flytande" skivor som sitter på 3,2 original från BMW. de skivor som är på mekonomen är inte med flytande skiva. om du märker någon skillnad vet jag ej då jag ej kör med dessa bromsskivor, satsade istället på riktiga gatracing skivor, Black Diamond från Pean sweden. Pean arbetar med bromsar på heltid och jag är mycket nöjd med dessa skivor jag köpt. Kostade dock en slant mer än Mekonomen men jag tror att de skivor och belägg jag handlat har erkänt bättre kvalitet. MVH Mattias |
|
|
Jag var inne på att köpa från Pean, dock de Performance friktion skivorna som är av flytande konstruktion, vilket antagligen är att föredra framför konventionella skivor som är gjutna i ett stycke. Men eftersom de är så dyra så tänkte jag på 3,2:ans skivor som är av samma typ men bara hälften så dyra. (antagligen ej lika exklusivt material i dem?) Jag vet hur 3,2 skivorna är konstruerade men inte om de har samma dimensioner även på mitten"ringen" dvs den som man skruvar fast i bilens nav. Därav min fråga. Tack för svaren, antar att jag får testa helt enkelt. mvh Conan Min Avusblåa ///M3: Länk |
|
|
okej, det borde finnas någon på forumet som är 100% säkert på om ringen passar på 3,0L navet. Personligen tror jag att de passar, har för mig jag läst de här på forumet tidigare. vore ju dumt att köpa grejerna för dyra pengar sen passar de inte, annars borde ju bmw kunna svara på det snabbt om man går in till en återförsäljare eller ringer kundservice. Lycka till! MVH Mattias |
|
|
ALLA måtten på skivorna är samma det som skiljer är att 3,2:an har compound skivor som nämnt där navet är i aluminium och flytande. _______ //Niklas |
|
|
Tack för svaren, då antar jag att jag köper såna om ekonomin tillåter...;) mvh Conan Min Avusblåa ///M3: Länk |
|
|
Nu är de beställda! mvh Conan Min Avusblåa ///M3: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.