AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.441

Hoppas 116i är rätt bil som första bil?

Sida 2 av 2
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
jag tog det som följde med advantage paketet

Min BMW 116i
Länk
Do
382
DonAmir
jag är grymt nöjd med Bilen.
Förrutom att den drar 0.82 landsväg men den är ny så i början förbrukar väl den mer tills det sätter sig.
Jag har förresten 95 oktan.

Ända jag saknar är armstöd i mittkonsolen, radio professsional + bakre nackstöd fällbara. Annars är den helt perfekt och jag älskar nautikblau färgen

Min BMW 116i
Länk
DonAmir:

På E46 kunde man eftermonter armstöd vilket jag lät bmw göra för en lite kostnad om man ser till vad skönt det blev:). Borde rimligen även kunna göra det på E87:an nackstöden kanske är lite värre med?
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Du sänker nog förbukningen om du kör på 98 oktan. Det är ialla fall BMW:s rekomendationer. Givetvis drar den mer i början. Vid ca. 1000 mil bör du märka skillnad.

Saknar du inte en 6:e växel? Jag tycker att 116i var väldigt surrig vid motorvägsfart.
Coupén
Vad är grejjen med bakre nackstöd fällbara? Hur funkar det? Nåt jag borde försöka få med på min beställning som tillverkas i dagarna så det är nog lite brådis....
Do
382
DonAmir
Man har bättre sikt bak
dessutom viktigaste saken när man fäller bakre stolarna fastnar nackstöden i framsättet och man måste justera om framsätet för att kunna fälla ner dem. Om de var fällbara skulle detta problem vara löst.
Kostar bara 400 kr extra för att få det.

Min BMW 116i
Länk
Do
382
DonAmir
Jaghar nu kört nästan 200 mil nu.
Jag är grymt nöjd med bilen.

Snålade lite med utr. i efterhand hade jag tagit lite mer. När man köper en ny bil för 220k kan man lägga 10-15k till och få lite bättre utr.
Saknar Dynamic packetet (tog bara sportstolar och chassi) sedan
Radio professional
backre nackstöd fällbara
mitt armstöd
Xenon ljus
Nästa gång jag köper en bil vet jag att man inte ska snåla.

Men, men jag är ändå grymt nöjd allt går bra nu.
Bilen drar ca 0,8 per mil 95 oktan

Min BMW 116i
Länk
Do
382
DonAmir
Bilder av bilen är nu i min signatur

Min BMW 116i
Länk
Do
382
DonAmir
Denna är den rätta

Min BMW 116i
Länk
Jag skulle ha skippat sportchassit eftersom originalchassit känns tillräckligt spänstigt och mindre stötigt. Istället skulle jag ha valt alufälgar, gärna 140-fälgarna (16"). Men annars en mycket trevlig bil! Snygg färgkombination! Nauticblå är både udda och läcker!

Jag är själv himla sugen på en "etta" och har en klar svaghet för röda bilar. En japanröd 118i vore inte helt på tok!

//Chrille
Jag hade bytt växelspaksknopp till en orginalknopp av metall. Det gör en del för den upplevda körkänsla anser jag. En så fin bil hade jag inte som första kärra. Hoppas du vågar använda den. :)
Do
382
DonAmir
jag vill faktiskt byta växelspaks knoppen
har hittat denna på ebay
Länk

Min BMW 116i
Länk
Jo fast den där knoppen gör sig bäst i en E46 alt E39 anser jag. Tror inte BMW tar så många kronor mer än den där snubben på e-bay faktiskt...
Do
382
DonAmir
jag får prata med BMW när jag ska hämnta mina vinter däck

Min BMW 116i
Länk
Do
382
DonAmir
Jag kollade upp och det skulle nog kosta minst 1000 kr.
Så jag köpte av ebay killen för 600 kr istället
Den är ändå original och jag är jätte nöjd med den.

Min BMW 116i
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.