AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.072

m20b20 startar inte

Har ett litet problem. Min 520i (m20,b20) startar inte. har kollat soppaflöden osv. det är gnista. den startar på startgas, så jag antar att det sitter i spridarna. Bilen dog helt plötsligt så¨jag tror inte det är stopp ngnstans, utan jag tror snarare på ngt elfel. nån som har en aning om vad som kan vara fel? typ relä till spridarna eller vad?
///Morpus
su
174
super-dan
116i - 06
Det händer att svänghjulsgivaren ger upp.... Låter som det då du får både soppa och gnista... Kolla även att främre svänghjulet/remskivan inte är skevt eller skadat.
var inte givaren. kollade den nyss. så länge det inte är styrboxen så är jag nöjd... nån som har fler idéer?
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det är inte impulsgivaren, om den skulle vara trasig skulle du inte ha någon gnista överhuvudtaget.

Det finns 2st relän som du ska kontrollera. De sitter under "lådan" i motorrummet där databoxen sitter. De 2 reläna är:
*Bränsletrycksrelä (orange eller grön färg)
*Motronic relä (vit färg)

/Per
bytte de två relän som inte klickade. det satt tre under kåpan. den startar med startgas, så det borde vara spridarna, så nu har vi tagit bort insuget med fuel-rail och allt, för att mäta upp kablar osv. det borde vara ett elfel och antagligen ett kabelbrott, då jag betvivlar att det är stopp, då bilen bara dog. hur som helst, ska kolla alla kablar osv nu och se om det löser sig.

det var ett kabelbrott före kontakten till spridarna.. pinsamt enkelt.... men det är väl oftast så kanske... aja. fixat nu iaf..
//Morpus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.