AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
491

Prisskillnad AC Schnitzer 535 och Original 535?

Jeppe W
Som rubriken antyder; jag undrar hur en komplett AC-styling/vässning påverkar priset jämfört med en "vanlig" 535:a? Jag har den uppfattningen att det är väldigt olika mellan personer, t.ex. "Farbror Olle 55 år" skiter fullständigt i plast och mer pulver under huven, medan "BMW-Lasse 22år" tycker det är skillnaden mellan himmel och helvete?! Hoppas att ingen Lasse eller Olle tog åt sig nu... :P
Jeppe W
Och en till fundering; hur många "äkta" S5:or finns det reggade i sverige, och hur kan man kolla det? En väg är väl att kolla kilowatten, i mitt fall är den reggad på 180 kW, ~246,7Hk att jämföra med original 211??
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag tillhör kategorin "Olle 55", och är då naturligtvis av uppfattningen att en "vanlig" bil oavsett modell i originalskick är mer lättsåld än en stylad och vässad.

Eventuell prisskillnad är därför i princip omöjlig att gissa eftersom biltyperna vänder sig till totalt olika målgrupper.

"Olle 55" är inte intresserad av plastvingar och extraktorsystem, han kollar helt enkelt inte på de annonserna, vilket sannolikt "BMW-Lasse 22" definitivt gör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.