|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 325i -94 Sedan! Problemet som jag har är att den inte vill räta upp hjulen riktigt! Alltså, efter jag tagit en kurva vill den gärna hålla kvar hjulen i lite "svängt" läge. Tycker även att de verkar som att bilen vill följa spåren på vägen + att jag får skakningar i ratten ibland när jag kör över gupp! Ännu konstigare är felet är lite okonsekvent. Brukar bli lite bättre när jag kört en bit å bilen e varm! Däcken är orginal (205/50 R15) om de nu skull ha nån betydelse. (visst är de orginal)? Någon som har nån aning? MVH Erik | |
| Kärvande spindelleer kan vara en anledning | |
parolof |
eller lagringarna till fjäderbenen |
| ok, får väl kolla upp d | |
|
Tror som parolof. Hade liknande symptom på firmabilen med just det felet. I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
| Tack, ska ta å kolla lagring till fjäderbenet! | |
| Provade ta isär styrleden idag och vrida "hjulen" fram å tillbaka i hopp om att hitta nå fel. Tex, att de skulle gå tungt/kärva eller att jag skull höra nå konstigt ljud, men så var inte fallet! | |
parolof |
finns lite tips här Länk t.ex Poor steering self-centring -------------------------------------------------------------------------------- Inaccurate front wheel alignment Lack of lubrication at balljoints and tie-rod ends Binding in balljoints Binding in steering column Lack of lubricant in steering gear |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.