AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.545

Plåtverkstaden på Bilcentralen i Sätra!

Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Var just och lämmnade min bil på Bilcentralens plåtverkstad i Sätra för lite plåtjobb.
Fick dock kalla kårar när jag såg deras verkstad!
En fruktansvärd oreda, verktyg, bildelar och massa annat ligger huller om buller på verkstan!
Har någon erfarenhet om denna verkstad?
Känns rätt olustigt att lämmna sin bil till en någon om har en sån röra.

Rikard
H-
154
H-L
635 CSi, -83
320i, -86
Ja, det tyder ju inte på att dom är helt seriösa..?
Visst kan dom säkert sitt jobb, men man brukar faktiskt har ordning och reda på arbetsplatserna för den gemensamma trevnaden...

Nu är det ju för sent att ångra sig, men håll tummarna... =)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Blombergs Bilservice (aukt. BMW service) på Lidingö...där inne kan man äta från golvet! Proffsiga är dom också!
/K
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Detta är en auktoriserad BMW verkstad.
Ja...det är väl bara vänta och se.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
jag var i Sätra med min M3:a först...smått kaotiskt som sagt..rörigt!
Vände mig till annan verkstad (ovan nämnd) bättre pris & bemötande...
Lycka till!
De gånger jag har varit i kontakt med verkstaden på Bilcentralen har jag alltid fått bra bemötande men när de bytte olja senast blev det ganska kladdigt på undersidan av motorn så det verkade som om de hade spillt rätt friskt. Snart dags för Inspektion I så jag tänkte prova igen och se hur de sköter sig.
Visst kan det se lite smått kaotiskt ut i deras verkstad men mekanikerna verkar ha hyfsad koll.

När det gäller plåtverkstaden så har jag sett några ex av deras arbeten och det var inte illa alls. Tänk dig en lastbilskrockad E30 som blir som ny... Jag tror trots allt att man våga lämna sin bil där!

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag har väl inte direkt motsatt uppfattning jag heller. När jag ringde och frågade efter en reservdel svarade någon "hallå" och när jag förklarat vad jag ville sa han att han "om den delen finns i den här röran så är det väl någon jag ska avskeda". Så jag tackade för mig, för alltid.
Sätra: arroganta, självupptagna och dyra...

mitt tips: åk till Bilcentralen Nacka.
Skinande rent och trevlig personal. Han som har verkstan ägde/skötte visst Sätra förut. När jag påtalade servicenivån i Sätra kommenterade han det med viss ironi.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Köper ofta mina reservdelar hos dem och jag har bara blivit possitivt bemött oavsett om det är smågrejer för 10-15:-. Fick 10% BMWCS rabatt hos dem. Är det inte 5% som är det normala ? I övrigt ingen erfarenhet av verkstaden.
Öhhh...min bil står där nu (sätra) efter skadegörelsen jag råkade ut för (se tråden "grov skadegörelse).
Skall man bli nervös nu??

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Phatmobil Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
sm
12
smg
320i Touring -02
Kan intyga att killarna påBilcentralen Nacka är väldigt trevliga och proffsiga. Har servat mina tidigare bilar där och inte blivit besviken.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Bimmerman,

trist att läsa om din bil! Jag har goda erfarenheter av Bilcentralens plåtverkstad. Lämnade in en småsmälld E36 där för några år sedan och de gjorde ett bra jobb med den. Hoppas att allt löser sig!

My Bimmer is my mistress
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
PJ// Är inte 10% den normala BMWCS rabatten?? Det får jag här i Lkpg i alla fall.

/Kristian
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Har inte Bilcentralen flyttat från Sätra till en helt ny anläggning i Segeltorp? Och det är samma ägare till Segeltorp och Nacka. Jag var i Segeltorp med BMW Cs härom lördagen och det såg väldigt fint ut med toppmodern utrustning i plåt/rikt/lack-verkstan. Så på utrustningssidan behöver du inte vara orolig, Bimmerman.

ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nu är det så här , att hur det ser ut har ingen som helst betydelse på resulatatet och kvaliten på arbetet.
Utan här är det skickligheten hos hantverkaren som är viktig och det är oftast så att de som har en del stökit omkring sig är de skickligaste hantverkarna.
De är noga med jobbet, men inte sin arbetsmiljö.
En skicklig hantverkare är en konstnär, och hur brukar det klienteriet ha det runt sig när det gäller ordning och reda.??
Och det är ju inte din arbetsmiljö det gäller heller hur.Hur man blir bemött beror många gånger hur man är som person själv, på gott och ont.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.