AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.022

Pris på Krysseker style 5 till E39?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vad kan en uppsättning original Krysseker style 5 i dim 8x17 med nästan nya Bridgestone Potenza 235/45-17 betinga?

Några av fälgarna har trottoarskrap samt att balanseringsvikterna sitter lite osnyggt på fälgbanan.

Är det någon som köpt/sålt liknande fälgar?

___
//Ulf
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Ska du sälja? Är i så fall intresserad om det är fälgen jag tänker på, d.v.s splitfälgen. Du kan inte länka till en bild?

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har ingen bild direkt från sidan men här är i alla fall två bilder...Länk Länk

___
//Ulf
7-10 000:-

Bör vara en lättsåld fälg eftersom den sitter som en smäck på i princip alla BMW, och passar med hjälp av navring på allt ifrån e3 till E60 :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag köpte för ett år sedan likadana fälgar, för de 4 st, gav jag 5000:-...
-Bjudko-
Sånna utan däck gick för 1500 i våras. Tror det beror på helt vilken köpare man hittar. Runt 4-5 för en vanlig 17" svenssonköpare
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

jonasjonas: var det med eller utan däck?

Man är ju medveten om att andrahandsvärdet på däck och fälgar är dåligt men däcken som sitter på har ju rullar några hundra mil och bara dom gå ju på ca. 6000kr om man köper dom på nätet.

Om nästan nya däck värderas för dåligt så kan ju ett alternativ vara att sätta dessa på min V70 så småningom och sälja fälgarna utan däck. Kanske blir en bättre totalkalkyl av detta...

___
//Ulf
Ulf: Jag sålde faktiskt ett set med sådana fälgar till E36 för 2 år sedan, särskilt lättsålda var de inte trots att det var BMW original (BBS) fälgar och i nyskick.
Två däck var i princip nya, två var slitna. Minns att jag gjorde flera annonseringsförsök på Powerbörsen under ett halvårs tid innan jag slutligen fick de sålda för 4000kr. Kanske hade jag bara otur eller så var modellen inte särkilt poppis då?

Möjligen är de mer lättsålda till E39/E38 då de passar denna modell bättre än 3-serien. Tycker att ett slutpris för dessa bör ligga på runt 8000kr med bra däck. Andrahandsvärdet på däck+fälg är nästan lika illa som för datorer, tyvärr.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Betalade runt 7-8t med mycket fina 17" Conti Sportkontactdäck på, men det var komplett set div 5 hjul varav ett oanvänt övriga några mindre klarlackssläpp och mindre kantskada på det som används som reservhjul numera.satt original på en 540-00 kostar ju en rejäl slant nytt ca 35 tusen och uppåt beroende på dim.
och som Kristoffer säger andrahandsvärdet borde vara bättre egentligen med tanke på utgångspriset, men jag blev nöjd i allafall. en klassisk fälg som nog aldrig blir riktigt "gammal".

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har också 5st hjul till min så möjligheten finns ju att även köpa det femte om priset är rätt.

Verkar som 7-8000 är ett genomsnittspris enligt panelen.

Tackar så länge och finns det fler åsikter så är dom välkomna.

___
//Ulf
Jag gav 3000:- eller 3500:- (minns inte) för en uppsättning likadana, utan däck och i mycket bra skick om än inte nyskick. Nya däck är ett plus, men 10k kanske är i överkant vid lite eftertanke. 6-8k kanske är en mer realistisk värdering.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Jag kan också tänkas vara intresserad av hjulen, om jag säljer min gröna behöver den ha några snygga fälgar, eftersom jag kommer att behålla, den uppsättning 17" Krysseker som sitter på just nu, dom kommer i från min svarta, och skall därför behållas.

Mvh Stephan
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ulf,

Det var med däck!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu sitter det nya fälgar på bilen och annons på ovan nämnda fälgar+däck inlagd på PB.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.