|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag haft bilen i 4 veckor och kört 500 mil. 325 E90 är den bästa bil jag har haft. Det finns dock några saker som är mindre bra. 1. Repan över bakdörren som jag skriver om i annan tråd. Beror egentligen inte på bilen men fruktansvärt irriterande. 2. RDS funktionen i radion suger. Riktigt ofta får han för sig att börja hoppa mellan sändare fram och tillbaka med 1 sekunds frekvens. I det läget är det bara att stänga av radion. Vad jag förstår går det inte att stänga av RDS om man har Nav. Är det någon mer som har märkt samma sak? 3. Farthållaren. Jag tycker nog att det var bättre på E46 med knappar i ratten. Jag är ofta på helljuset istället för farthållaren. Dock gillar jag funktionen att man kan trycka hårt på spaken så ökar/minskar den med jämna 10km/h vilket är användbart vid nya hastigheter då man bara behöver dutta till spaken 2 ggr. 4. Knapparna till fönsterhissarna sitter för långt fram. Jag öppnar ofta bakfönstret istället för framfönstret. Saker jag gillar. 1. Dragkroken. Det är superhäftigt hur den viker in sig under bilen mha en knapptryckning 2. Bromsarna som håller bilen i 2 sek vid start i uppförsbacke. 3. iDrive. Många klagar men lär man sig väl tänket i hur menyerna fungerar är den jättelätt. 4. Sportstolarna är jättesköna 5. Komfort. Efter att ha kört med farthållaren på 120 en stund tror man nästan att den har hoppat ur för det känns inte som om det går fortare än 70. Körkortsfarligt bra komfort mao. 6. Toppfartsegenskaperna. Jag har haft upp han i 248km/h på hastighetsmätaren och då ökade han fortfarande i uppförsbacke. Helt odramatiskt. e46 vandrade lite fram och tillbaka i dessa farter. Jag provade detta en tidig morgon i solljus helt ensam på vägen så snälla, inga moralkakor tack. ;-) Listan över bra saker kan göras lång men jag stannar nog här. /Fredrik Swärd | |
|
Kul att läsa lite erfarenheter, både positiva och negativa. När det gäller - listan så håller jag med om punkt 3, har haft bilar med farthållarspak men föredrar att ha knapparna i ratten. Punkt 4, du vänjer dig säkert...Själv uppskattar jag att knapparna sitter långt fram då jag har barnstol höger fram och sitter knapparna för långt bak (som i V70) så öppnar lillgrabben fönstret hela tiden ;). Dragkroken är häftig! Sitter den skyddad i infällt läge så att den inte får salt och smuts på sig? ___ //Ulf |
|
|
Punkt 3 och 4 håller jag med om. Farthållarspaken är en riktig miss. Du måste ha nått fel på radion, så där gör inte min. 260 mätarfart har jag lyckats med då fanns det lite mer kvar. No More Limits! |
|
|
Jag håller med om radion hoppar som en galning likadant på min E60, finns tråd på 5-serie forumet. Farthållarens placering kan diskuteras, men funktionen med stega 1 km/h eller 10 km/h beroende på tryckhårdet är suverän. /Christian |
|
| ni som har kört fort med era E90, min E90 börjar låta som fan om man närmar sig 190 eller mer, precis som om det är någon aerodynamisk feldesign, vet ni vad det är som tjuter dovt? ..och går det fixa? ibland när det blåser så kommer ljudet tidigare... | |
|
Tobbe_E90 Tyvärr. Jag har inte det ljudet så jag har ingen aning om vad det kan vara. Problem med tidig produktion? /Fredrik Swärd |
|
|
Min tillverkades i februari och borde vara en av dom första produktionsbilarna och min går utmärkt i höga farter inga konstiga ljud. No More Limits! |
|
|
Tobbe_E90 Jag har exakt samma problem med min...kommer när jag närmar mig 180....ibland kommer ljudet tidigare om det är motvilnd respektive senare om jag har medvind. Det låter som ljudet kommer framifrån rutan på min bil. Min tillverkades i februari och var en av de första i produktion. Ska in till BMW nästa vecka....får väl åka en sväng med en reparatör så att han kan höra ljudet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.