AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.341

Ang dumpad (?) 5-serie

sa
124
saaek
320i -89
Hej!
Det har stått en BMW 5-serie, modell e28, på parkeringen nere vid kyrkorgården i Eslöv någon vecka nu. Undrar om det kanske är någon här som saknar den?
Den är silverfärgad, och väldigt fräsh på utsidan. Ingen rost vad jag har kunnat se. Tyvärr finns där inga skyltar på den, vet inte om dem har blivit stulna eller om det kanske bara är någon som har dumpat bilen där. Verkar lite dumt att dumpa en så fräsh bil.
Tyvärr har folk börjat misshandla den nu, slått in ena rutan, och knyckt radion, satt på ljuset och låtit den stå.

Kan ta några bilder på den imorrn och någon tro sig känna igen den?
Ring polisen och kolla oedelums.
sa
124
saaek
320i -89
Ja, kanske borde göra det imorrn, får hoppas att jag kommer fram.

Det är tyvärr inte första gången där står bilar som förfaller. men denna gången känns det väldigt trist att se bilen stå och förfalla. väldigt fin bil, som ser ut att vara i jävligt bra skick.
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
det står en 520 e34 på en åker mellan trollhättan o vargön oxå.

även den väldigt misshandlad nu, polisen har redan sett den men den har stått i över 2 veckor nu o den har inte flyttats.

mvh Erik jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Står vad dom ser ut att vara en e34, duktigt slaktad, i Kopparberg, vägen ut mot Värmland.

Sex på alla fyra, roligast så!
sa
124
saaek
320i -89
Skulle ringa polisen om den igår, men då var den borta från parkeringen, så det blev inget av det.

Ägaren ringde precis, och han hade tydligen vittnen på att JAG hade varit och snott bilen och kört iväg med den. vittnena hade snackat med MIG också. Väldigt konstigt, när vi var och kollade var där inte en kotte.
Nu tror han att jag ska ersätta honom för skador, och han verkar tro att hans ka få min bil istället.

Han hade tydligen sett mig med 3 mörkhyade personer igår utanför systembolaget också, då vi var inne och köpte sprit. jävligt konstigt, med tanke på att jag inte har några "mörkhyade" vänner, och att varken jag eller någon av mina vänner är 20 och kan köpa sprit.

Jävla piss! jävla bra start på födelsedagen! :|
La
23
Lardman
525i -95
Det måste varit surt, gått och varit orolig för bilen och tänkt ringa polisen och hjälpa till. Då kommer ägaren och säger att man snott bilen och att man ska stå för skadorna!

snart vågar man väll inte hjälpa personer längre för då blir man bara dragen i skiten :P

/jens
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Otack är världens lön! Den som bryr sig om andras grejer får obehag. Och den som inte bryr sig och vandaliserar slipper undan.
Men vet ägaren hur du ser ut, hur kan han annars påstå att vittnena sett dig??
GRATTIS på födelsedagen, låt inte detta lägga sordin på stämningen!
sa
124
saaek
320i -89
Han sa att jag var en "lång ljus kille". Vilket kanske stämmer lite, är ljus, ljust hår, och är 180. fast det kanske inte är så jättelångt. men det finns fan tusentals som passar in på den beskrivningen.

Tack så mycket. Får se hur det blir med stämningen efter detta.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Låter helt sjukt. Du måste klämma honom och ta reda på varifrån dessa rykten uppstått. Kräv upprättelse..
sa
124
saaek
320i -89
Han ringde igen för någon timme sen. men då lät jag farsan snacka med honom istället. Han vägrade svara på vad han hette först, men efter en stund fick vi ett namn. Inte säkert att det är rätt men, och ett nr som inte finns registrerat. Far sa till gubben att han inte ville snacka med honom, och om han ville något så fick han göra en polisanmälan istället.
Farsan ringde polisen också och berättade hur det ligger till, och polisen sa bara att om gubben ringde igen så skulle vi anmäla honom.

Så allt verkar lugnt nu. Får se hur det blir. Lite obehagligt att han har mitt regnr bara om han nu skulle få för sig att hämnas på min bil för att jag "hade sönder hans bil och stal den".
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Vilken jäkla otur du haft. Hoppas att det löser sig på bästa sätt!

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Du har inte registreringsnumret på bile nedpräntat nånstans då ? Ganska lätt att få ägaruppgifter då..
mest troligt inte nått att bry sig om? vilken bmw ägare skulle hålla på så där? jag kännar då ingen sådan! alltihopa låter bisarrt, hur kunde han förresten ringa dig då du inte ens gjort polisanmälan? har du varit inne i bilen osv.?
sa
124
saaek
320i -89
Highway: Där satt ingen nr-skylt på den

Iskall: Hans "vittnen" hade sett min bil på samma parkering samma dag som där blev inbrott i den. Jag stack bara in huvet i den och kollade om där var någon i den.

Farsan jobbar i närheten av den parkeringen där den stod, och en av hans kollegor sa att hon hade sett två jugoslaver komma och lämna bilen där för två veckor sen. Och den såg inte ut ha varit utsatt för inbrott innan i måndags kväll. inga brytmärken eller nånting. gubben som ringde lät väldigt svensk, och gammal. Så kan inte få det att passa ihop riktigt.

Morsan hade sett bilen stå en bit bort i tisdags, och då var där sån polistejp på den. Då borde polisen ju ha hört av sig till honom. Och han snackade om att han inte visste om var bilen var (i slutet av samtalet). i början av samtalet snackade han om att jag hade brytit mig in i den och kört iväg med den och ställt den på en gata en bit bort. :S
sa
124
saaek
320i -89
Sista gången jag bryr mig om andras grejjer iallafall. Man vet ju aldrig vad som händer. :/
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Han kanske försökte få pengar av försäkringsbolaget för stöld och villa han "hjälpa till" med att ha en gärningsman och lite fina vittnesuppgifter?

pucko....
IQ
359
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
"lång ljus kille" ?! Honom känner ju jag! Tänk, jag visste inte att han var kriminell...

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jag hade bara skrattat åt han i telefonen... löjligt ju..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.