AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.759

Dyr INSP II

Sida 2 av 2
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Ca 5000 vill dom ha för serice på en 328Ci-00 oxå.

ma
36
mattogre
523T -00
Gjorde nyss en insp II hos Bildelsimporten i Uppsala, totalkostnad 3700 kr. Ganska precis hälften är material och hälften arbetskostnad. Novation (BMW Uppsala) ville ha 6000 för samma jobb.

Jag tvivlar på att prisskillnaden återspeglar sig i kvaliten på arbetet, man betalar en massa för stämpeln.

/Mattias
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
4000:- ta dom på bmw i Uppsala för 2 .an

BMW e lag
da
28
daniel.m
BMW 320d touring -17 x-drive
hejsan!!!! gjorde en insp 2 hos en mindre verkstad...
blev grundlurad dom följer inte bmw service böcker....
dom följer egna,,,,,,= dom gör mindre....
verkstaden jag anlitade var en i så kallade meca-verkstad.
enligt mekanikern behöver dom inte följa bmw"s service-bok.
MÄRKLIGT VA???
andha45
daniel.m,
jag har också noterat det, men de stämplar lika friskt i boken ändå. Det är kanske rimligt på en äldre eller billigare bil att låta en mindre verkstad göra en mindre omfattande service, om priset är mycket lägre men det är viktigt att vara medveten om det. T ex att riva ner och smörja upp bromsarna gör nog inte alla verkstäder vid inspektion.
andha45
daniel.m,
jag har också noterat det, men de stämplar lika friskt i boken ändå. Det är kanske rimligt på en äldre eller billigare bil att låta en mindre verkstad göra en mindre omfattande service, om priset är mycket lägre men det är viktigt att vara medveten om det. T ex att riva ner och smörja upp bromsarna gör nog inte alla verkstäder vid inspektion.
Lo
126
Loudnclear
525 ia '01
Hej å hå ! skall ni jämföra priser på service är det väl en grundläggande förutsättning att det är på likadana bilar annars blir det ju rätt missvisande. Här blandas det ju rätt friskt mellan e46 e34 e39 och olika årsmodeller/motorer. Det är ju inte alls samma punkter som görs och inte samma delar heller.
52
447
528:n
528i -96
Oljan kostar inte 80 kr litern för en verkstad. Den som köper storparti i olja och är grossist med bra uppköpspriser betalar nästan mjölkpriser för fin syntetolja. En kompis på Statoil sa att deras syntetolja kosta bara ett par kronor litern. Säger en hel del om överpriser på reservdelar och service. Åk till smörjgropen i Backa i GBG o få fin syntetolja med originalfilter för 400:- för en 528:a.
Då ingår arbete o material. Varför söla ner sig för 1.000:- i förlust!!!
Min bil va nyservad (insp 2) när jag köpte den, det gick på ca 4000 och det var i stockholm.

Åk före du så väntar jag där :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.