AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
475

Protest mot bensinpriserna!

Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Istället för att skriva på värdelösa protestlistor som ingen ändå bryr sig om så borde man kanske göra nåt bättre som verkligen märks av?

Mitt förslag är att vid ett visst datum på ett visst klockslag så borde HELA Sverige stanna sina bilar i 5 minuter bara för att visa vad som kommer hända om inte soppapriserna hejdas.

Det hade garanterat uppmärksammats, eller vad tror ni?

Kanske hela Sverige rent utav skulle skita i att tanka i en vecka?

Vi måste visa att vi inte tolererar nåmer!
Vad kommer att hända förutom att alla kommer fram 5min senare?
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Inte ett skit.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Egentligen behövs mer drastiska åtgärder, men det lär inte heller ge resultat utan protestanterna skulle bli jämnställda med förbrytare....
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
De är val då och då. Rösta bort högskattepartier om ni är trötta på höga skatter.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har en teori om att bensinpriserna tyvärr kommer att fortsätta höjas. P g a bensinens monopol. Bensinen har ingen vettig utmanare än så länge. Men när t ex elbil/naturgas bilar har 20% av marknaden så kanske bensinpriset sänks.

Varför bensinpriset inte har stått högre tidigare är en gåta tycker jag.

Oljereserver finns ju. Sibirien är outforskat, även i stora delar av Saudiarabien har man inte prospekterat efter olja.

Mina teorier det!
Det är väl bra med höga bensinpriser? Blir mindre bilar på vägarna som är i vägen!

=)

/Rickard
Skulle vara det då...

Spritskatten går däremot bra att sänka!

No More Limits!
Det är väl bara att köpa på sig lite oljeaktier så jämnar det ut sig i slutändan..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.