|
|
|
|---|---|
Mberg |
Tyckte att motorn tickade lite, bytte olja + filter.blev lite bättre. Hälde i en flaska oktan booster, körde ca. 2mil, sen började motorn att misstända som fasen när man gasade på lite.. Tankade full tank, inga misständningar eller spikningar men det tickar som aldrig förr. Vad är det för fel? MVH/Patric |
|
Låter som något med ventilerna har inträffat men vad för fel vette fasiken.. //Vyper |
|
Mberg |
kan det vara så att tändsftifen blivit dåliga pga. högre oktan? |
Mberg |
- med tanke på att motorn tycker lite... Det är ventilerna eller lyftarna som tickar.. men det borde ju inte ha med oktanen att göra? |
| Det var nog bara ett sammanträffande att bilen började gå dåligt samtidigt som du hällt i oktanbooster, skulle inte tro att det hade något med saken att göra iaf. | |
Mberg |
mm det är nog sant.. ska kolla stiften. Att det tickar lite är kanske inte s farligt? |
| Finns det någon M20 som inte tickar? ;) | |
|
Oktan boostern gör ju bara att den tänder lite tidigare.. Vad eller vilken oktan Booster körde du på? 102 oktan? Nitro baserad? |
|
Mberg |
jo det är sant.. att dom tickar. Jag körde på hmm kommer inte ihåg vad märket heter.. men det var en svart flaska, finns på typ alla mackar.. |
| STP? | |
Paap Reeder |
... håller med COD ... har inget sammanhang med tickande eller ojämn gång .... och kan inte ha det heller ty "sådana därna grejor" har bara placebo-effekt. MVH /// Paap R |
Mberg |
stp, ja det stämmer! Jag kom på att det kanske beror på oljebytet, bytte till en finare olja och o motorn har gått på lite sämre.. ja den nya oljan renar väl så det kan väl vara så att det lostnat partiklar som satt sig i lyftarna eller något? Kan det stämma? Tänkte prova en "engineflush". |
| oktanboster är ingenting att ha enligt mig själv, jag har prövat flertalet gånger och det blir ingen som helst skillnad, ingen bättre prestanda eller annan motorgång, samma bränsleförbrukning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.