|
|
|
|---|---|
|
Fått en rejäl ökning på min försäkring på bilen. Är fortfarande felfri och inget har ändrats sen förra året. Är det det flera än mig som fått ökningar på sina försäkringar? Har inte hunnit ringa försäkringsbolaget än, men jag undrar vad deras motivering är. Vad har ni för försäkringsbolag på era 7serie bilar? Kommer förmodligen få ringa runt och då kan det vara bra att ha en hum om några bra lr hyffsade bolag. Kör just nu halvförsäkring med person under 24 som kör bilen. Får punga 4600 per år för den. Men nu ökar de med 2000 kr. | |
|
Betalar 1700 om året i trafikförsäkring, ser ingen anledning till att ha halv eller hel-förs på en bil som inte är värd mer än ca 25000:- Har Tennant. mvh Erik Min: Länk |
|
|
Jag har länsförsäkringar där jag nu betalar 4726kr/år för min halvförsäkring(735iA-88) Ingen anledning?Tja..Brinner den t.ex eller att den blir stulen,eller att vindrutan havererar, så kan man ju få en slant,med trafik så står man bara där och svär :) Men visst kan man fråga sig om det är värt pengarna...Men jag garanterar att just när man gör slag i saken och skippar halvförsäkringen,då blir den säkert stulen och kvaddas till oigenkännlighet :) Mvh Janne. |
|
|
Är bilen köpt för lånade pengar samt att man inte har råd att förlora det bilen är värd så skall man ha mer än trafikförsäkring. Är svaret det omvända så skall man se sig om efter en bättre lösning än att föda föräkringsbolagen med pengar, om inte premien är väldigt attraktiv. Jag ser det mer som ett spel, det du inte har råd att förlora skall inte satsas. En nyligen självupplevd händelse: Efter en självförvållad parkeringsskada så vart det en spricka i plasten på min bakre stötfångare. En ny på BMW skulle kosta mig 4000:- + lackering Totalt ca 7000:- inkl. montering. Min självrisk är satt till 6000:- eftersom att jag anser att jag inte kommer att förorsaka några skador ;) Med de 6000:- som jag skulle få lägga ut för självrisk samt höjda försäkringspremier skulle min skada kosta mig 18000:- de närmaste tre åren enl. en uträkning från en mkt. tillmötesgående skadereglerare på If. Enl. mitt sätt att se det så är det t.om. mer lönsamt att plocka ut en sån här skada på Finax konto under 36månader än att belasta försäkringen. Hur slutade det då. Jo jag lämnade in bilen hos min lokala lackerare och kom undan med 2500:- inkl lagning av spricka. Det skall mao. till mycket skada innan det är värt att belasta försäkringen. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
| Dalarnas försäkringsbolag (länsförsäkringar) 8000/år helförsäkring! | |
|
PJ>>>Visst har man funderat både en o två ggr om detta är värt,men när väl "premien" "dundrar in" så betalar man och tänker väl inte så mycket på det mer :) Man har ju fortfarande en "tro" på att försäkringsbolagen löser en ev stöld eller brand snabbt o smidigt om nu det skulle inträffa,trist med bara trafik om något dylikt inträffar kan man tycka.. Handlar väl också om att jag sover bättre på natten med vagnen halvförsäkrad,trots att bilen inte är "värd någonting"..Trevligare att slippa förlora 25' än att göra det "på nolltid" eller vad jag ska skriva.. Jaja...Gränsdragningen för när man anser att det är slut med "garderingen" närmar sig iofs...helt klart. Mvh Janne. |
|
|
En våldsam skillnad... Minns inte vilket bolag men 17500:- helår/helförsäkring ville de ha för min 750! Jag har full bonus och 12 skadefria år... Rekord eller? Jag frågade om de visste varför min AstonMartin såg ut som en gammal BMW och ringde Länsförsäkringar och tog trafik! |
|
|
jag vågar inte ha mindre än halvförsäkring eftersom jag inte anser mig ha råd att förlora hela summan jag har betalat för bilen. skulle kännas väldigt dumt om det hände någon, samt att jag säkert skulle ha sömnsvårigheter på nätterna. tycker även att det är praktikst att bärgning ingår, bra om man får stopp någonstans, brukar ju kunna blir ganska dyrt att bärga annars. så jag fortsätter att föda försäkringsbolaget med ganska mycket pengar! tur iaf att E38an är bra mycket billigare för mig än E32an var.... BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.