AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.252

Lacka bakljus

Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Hejsan.
jag hade tänkt att lacka mina bakljus..
Dom är standard nu med gula blinkers.. jag hade tänk lacka blinkers och backlampan röda som resten av lampan.
men med vilken färg och hur gör jag vid besiktningen?

Mvh:
Johan
---------------------

King of the road
Crusty
Tja Wizzard! Lack färg för baklysena kanman köpa på mekonomen, micro,mm. Men det ger inget riktigt bra resultat tycker jag. De kan ju ju bli jätte snyggt om man e duktig på att hålla flaskan rätt. Men det snyggaste blir nog ändå att köpa nya lampinsatser.
Finns i svarta, rödvita, blåa, helvita, röda, svart röda. ja det finns säkert fler. Det kan dock kosta lite mer att köpa nya men det blir bättre. Men hade inte du Röd/vita lysen bak? Det såg jag ju på din bil!
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
jo..
men jag har orginalglasen kvar..
vill prova nått nytt :)

King of the road
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Wizzard: Är din 320 en coupé? Isåfall har jag ett förslag. Jag har nämligen röda org. bakljusen (självlackerade) helt röda så när som på backljuset (vit). De är naturligtvis hela och inga rinningar eller dylikt. Vad säger du om att byta? Säg vad du vill ha imellan...

Mvh Jimmyboy
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Kan bara tillägga att om du sprutar dom helröda så går det inte igenom besiktningen!Måste lysa oranget annars så blir det en 2:a.....

Mvh Ricke
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Jimmyboy:
mina orginal är helt nya från årsm -96 så dom vill jag nog ha kvar siddu :)
men visst har jag en Coupé :)
mvh: Johan

King of the road
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Ricke>Har du råkat ut för det själv? För jag har kört igenom med 3 st bmw´s med röda bak blinkers utan anmärkning flera gånger och på 2 olika besktnings stationer..Sammanlagt 5st besktinigar.Kanske bara jag som har haft tur eller du som har haft otur.
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Mickqe:
vad hade du för färg då?
mvh: Johan
--------------------

King of the road
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Det som besiktningsgubbarna gnäller mest över när man hemmatonar baklysena är att man tar bort reflexegenskaperna.
Montera små röda reflexer i närheten så är problemet löst! Och det går att hitta små diskreta modeller som inte förstör helheten!

/Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.