AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
981

Dip Beam !? Samt övriga felkoder.

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Felkoden "Dip Beam" dyker ibland upp på min boardcomputer (E32-92). Vad betyder detta ? Har någon en lista eller en länk till övriga felkoder ? Saknar nämligen instruktionsbok
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Dip Beam är halvljuset, antingen en pajad glödknopp eller dålig kontakt i kretsen...

mvh
/B
ho
432
hombre
750iA 1991
Det är inte samma rele som strular för dig som för oss "andra" med rücklicht /standlicht ?

Aldrig mer en rostig Volvo !
Krispilot
hvis det er halvljuset eller helljus problem må du lødra relekontaktene inni den store svarte boksen som det står LKM på. (licht Kontrol module) som er nederst på bildet på denne siden:

Länk

LKM må tas ut, åpnes, og lødras alle fire rele, ett for hver lys, De sitter 2 på hver side nederst i hjørnet.
Krispilot
Link til øvriga felkoder på tysk, engelsk, samt norsk oversettelse:

Länk

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tack för all info. Såg även under "Prio. 3 larm" ett annat felmedelande som ibland dyker upp på min bil, "Check-Control": Elektronikkfeil på informasjoner. Hur åtgärdas detta och vad har det för inverkan. Har fått två ytterligare larm som endast uppstått en gång vardera under den månad som jag ägt bilen. Ett med nivåreglering..... samt ett med bromslyse... .Skall rengöra kontaktytorna i "boxen" så får vi se vad som händer sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.