|
|
|
|---|---|
|
har nu fått lite större problem med bygget...var på knutan i helgen och körde lite, med betoning på lite :( iaf så stod jag i kön till lineupen och allt funkade perfekt, hade bilen igång för att ha motortempen uppe när jag kom ut på banan, kom ut och körde mina varv och sen när jag skulle in i depån så märkte jag att bilen ryckte väldigt mycket på låga varv och gasresponsen fanns inte.. tänk dig att gaspedalen är helt uppsläppt, du börjar gasa men inget händer förräns du har tryckt ner pedalen en bit, då rycker hela bilen till mycket och då kan du börja gasa, bilen rycker dock hela tiden tills man kommer ovanför en 3500 rpm...tomgången var borta, såfort man frikopplade mer än för att växla så dog bilen..blev säkert en 5-6 motorstopp innan man kom igenom bandepån och ut i maskindepån...försökte kolla om ngt var uppenbart fel men hittade ingenting på plats.. har nu efter att man kommit hem kollat lite noggrannare ihop med min far, skall säga att vi är inga större experter på förgasare men iaf så är det en weber 36/36 DCD som det handlar om... vi har skruvat av locket så att säga, alla munstycken, emulsionsrör och liknande är rena och hela, inga hål är igensatta ngnstans eller liknande. Har tänkt åt andra hållet och funderat på om det inte kan vara tändningsrelaterat istället, har testat med en annan spole, kollat brytarspetsarnas avstånd och skick, kondensator, rotor, lock och tändkablar... har sprayat startgas runt fotpackningen och resten av förgasaren för att försöka hitta ev. läckage, höll motorn på ca 1500 rpm men den reagerade inte på när jag sprayade... det skall också tilläggas att när jag gasar så hör jag ett sugande ljud, precis som en luftläcka som tar luft eller något, dock går bilen precis som den ska vid fullgas (när sekundärspjället öppnar). var kan felet ligga? jag tror på en luftläcka ngnstans på grund av ljudet som jag hör... MVH Johan K | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.