|
|
|
|---|---|
|
2 gånger har det hänt nu, 320n vägrar att starta. Startmotorn bara går och går men motorn tänder inte. Misstänkte direkt att det var glapp i någonstans vid tändningen och började ruckla på alla tändkabelanslutningar, från tändmodul, fördelare etc. Satte mig i bilen igen och bilen startade direkt. Andra gången hände det också i samband med att jag inte hade tid att lokalisera spänningsbortfallet. Lätt åtgärdat igen, lite rörelse på kablarna i motorn och bilen gick igång direkt. Lätt åtgärdat borde det ju vara, men hur ska jag veta vart felet ligger när bilen funkar i 29 av 30 fall? Det går inte se något ytligt fel i alla fall... | |
| Hade samma fel på min 318 för några år sen. Då va det startreläet som va glapp i. Bilen stod igång inne på BMW-verkstad och mekanikern funderade några sekunder, sen slog han ett rejält slag på den svarta plastkåpan vid torpedväggen och vips - så dog han... (bilen alltså...) Snabbt byte och efter det har det aldrig uppkommit igen. | |
|
mr.christian: Okey, ska kolla upp startreläet. Om jag fattade ditt inlägg rätt så var alltså motorn igång i det här fallet, när han slog på kåpan så stannade motorn? Min bil har aldrig stannat när den väl snurrat igång, gjorde din det innan mekanikern pillade? Jag borde iaf kunna utesluta att felet ligger kring tändkablar, fördelare, tändmodul eftersom bilen skulle stanna/gå dåligt under färden vid glapp eller hur? |
|
| Jo, den va igång. Minns inte riktigt, men jag tror att bilen dog någon gång under drift också, däremot gick den aldrig ojämt eller ryckte utan antingen död eller inte... | |
bums |
Min 318i hade samma problem nästan exakt och jag lossade anslutningen till vevaxelgivare och upptäckte ärgade stift. Efter rengöring och kontaktspray och ihopsättning startade bilfan igen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.