AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
504

X-tractor grenrör E30

ZA
143
ZAK
320 -85 ombyggd till 325
Finns juh många olika modeller att välja emellan.. vilket är "bäst" och värt pengarna och stämmer uppgifterna om att det ökar ca: 15% procent i HK

\\ ZAK [ICQ 10472669]
m3
104
m3killer
535i -86 E-28
Jag köpte JT-avgastekniks grenrör ingen snygg finnish i jämförellse med supersprint, 15%??? det är ju skit sam med hk det är ju vridet som man ut efter!!! vem ligger på topp varv och kör !!! men det blev ju en helt annan bil att köra men så har ju jag byttat både kam och chip också

Jonas
Peter
tjoho.. jag köpte mitt Lintec grenrör på bildelsimporten (3295kr tror ja det kostade) helt ok kvalitet och bilen blev väl lite trevligare att köra :-)

mvh Peter

Carnal
325DAT -08
118D M -10
m3killer:

Det beror ju på utformningen av extractron vad den ger för effekt/moment ökning.
Tja m3killer..

Vad kostade ditt X-grenrör?
Vart det stor skillnad?
Vad har du för avgas system på bilen,är det 2½" eller 3"?

Ha de // Bengan

2,7L M20
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
En ide är om du hör med bmw speciallisten i danmark, dom får i bland tag i beg alpina/schnizer/hartge extraktorgrenrör eller som det heter på danska bananmanifold.
m3
104
m3killer
535i -86 E-28
3200 kr och jag har ett enkelt tre tums system, dånnar lite granna hade dubbelt 2½ tums system inna men det var så vasst så det gick inte att vara i cupe´n, och den blev lite lungnare motorn alltså.

Jonas
Ti
30
Tigger
BMW 325iM -89
m3killer>> så du rekomenderar x-traktor och 3 tums avgas??? hur många ljuddämpare har du???
X///M-JOCKE
Jag har bildelsimportens X-rör samt ersättningsrör till "katten" jag gav 2000 spänn obetydligt begagnat för rubbet. Det hade suttit på en 325 -88:a så det var bara att bulta på.Men jag fick ta bort ersättningsrören till "katten" för det dånade så jag kunde överösta en tracktorpulling.Jag har i och för sig byggt om systemet. Där dom dubbla rören skall gå in i bakre ljuddämparen och delat upp dom i två 3" rosfria rör(och tre små ljuddämpare) som går ut på varje sida av bilen.Ser ut och låter "fett".

Vet någon om man kan byta ut "katten" mot en mellan ljuddämpare till en 325 -86:a?? och få samma ljuddämpning som med katalysator??

X///M-JOCKE
bmwmannen
hade tänkt att ta bort katen och bygga 3 tum från extraktorn till sista ljuddämparen går det att åka då elr dånar det något enormnt..???
kan till läga att jag har inte orginal dämpare bak det är nogon jätte stor dämpare

mvh//jimmy

.::Evobimmer::.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.