AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.049

Bakvagns skrammel

Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Lite mer hjälp med min kära BMW :), Det liksom skrammlar i bakvagnen, i början var det mest när jag körde på ojämn väg och gupp men nu har det blivit värre, den har precis varit inne på besiktning dom trodde det var bussningarna men dom är bytta och bilen färdig besiktigad ( tordes inte fråga sbb då får man väl bara körförbud direkt :), men även nu när dom är bytta så har det inte försvunnit och killen på verkstan kunde inte hitta vad det var, men han hade inte haft tid att kolla så noga.

Hjälp :)

Carpe Noxum
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
välkommen till ett svårartat problem, det kan vara hur många saker som helst, jag har själv problem med min 323E21 trots att allt är bytt typ. Exempel på problem är;
- dåliga stötdämpare
- fjädrar som är av
- dåligt fjäderbenslager
- lösa bromsklossar
- bromsok som inte sitter som de ska
- avgassystem
- bakre krängningshämmarbussning

Frågor som du ska ställa dig är hur låter det? och när? samt på vilken sida?

Du säger att det skramlar på ojämn väg, jag tippar glappande bromsok kanske?. Jag kan säga att jag själv har blivit fullständigt galen på detta, min bil har skramlat av och till i flera år och jag har bytt följande;

-nya dämpare och fjädrar+begagnade (men bra) fjäderbenslager
-avgassystem som är isolerat från karossen på sidorna bak
-nya bromsskivor+belägg+handbromsbackar
-ett mycket bra lågmilat bromsok bak som inte glappar
-nya bussningar till krängningshämmaren bak

Efter det nya oket blev min bil helt tyst pga att det gamla glappade enormt mycket, nu har det börjat slammra igen. helt sjukt bara från vänster sida bak, men vad det kommer i från verkar omöjligt att ta reda på då allt som kan skrammla
i princip är nytt.

Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Tackar så mycket för infon, nu har jag lite att kolla på uppe i garaget :) Det skrammlar på båda sidorna men men, vad kan man förvänta sig av en bil som försökt ploga en åker ;) Men som du, har jag bytt så gått som allt utom karossen så man kan säga att det är en 96'a :)

Carpe Noxum
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.