|
|
|
|---|---|
|
Har hittat denna M5:a på mobile Länk den verkar enligt informationen full utrustad samt en ägare och servicebok gör ju inte saken värre. Färgvalet är även helrätt! Nu till frågan: Hur mycket kan jag pruta på denna bil??? Priset är satt 12.900 euro motsvarar ca 115-120000 kr. Rätt saftigt alltså. | |
|
En annan fråga: "EZ: 12/94" står det på annonsen. Men bilen är väl av årsmodell -95 med tanke på 6 växlad låda och 18 tummarna samt V8 fronten om jag inte ser helt galet... |
|
|
Bilen har varit till salu i flera månader med samma pris. Den verkar vara i mycket fint skick och handlaren verkar seriös, men billigt är det verkligen inte! Bilar tillverkade under andra halvåret 1994 räknas som årsmodell -95, inte säker på om det är juli, augusti eller september som är brytpunkten, men en bil med EZ 12/94 är definitivt en -95:a Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
EZ: 12/94 är uttagen då/första registrering. mvh |
|
|
Ser ju onekligen fin ut..en ägare låter toppen! En gissning att den inte blivit såld är ju det höga priset.. Be någon tyskkunnig människa om du inte är det själv ringa och höra lite,en mycket trevlig bil 95:a Man blir ju väldigt sugen på en sån! Lycka till dobo med affären! Just real M-power |
|
| Förardörren ser ut att ha en annan färg tycker jag ! | |
|
Miltalet är inte av det högsta laget men det är priset... Tar kontakt imorgon, har en tyskpratande vännina som får luska ut lite mer information. Som sagt -95:orna är ruskigt fina och sällsynta... |
|
|
Men åter till frågan: Hur stor prutning kan ske när man kommer med kontanter till en bilfirma i Tyskland och köper tex denna ev. pärla? |
|
| Är även lite tveksam om den har farthållare??? | |
|
Dobo: Kontanter är inte att rekommendera pga rånrisk. Gör en banköverföring och gör upp om priset över telefon - pruta på plats är ett ganska dåligt förhandlingsläge inte sant? Det finns inga standardiseringar gällande prutningar så det är upp till handlaren beroende på hur länge den stått, marginaler osv. Du får be din vännina fråga om den har farthållare (tempomat). M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
dobo@ det står ju i annonsen att den har farthållare (tempomat), är det så viktig ? jag har aldrig använt min hittills ! - för en BRA 95:a är priset helt i sin ordning, bättre betala bra för en bra bil än att betala EUR 8.000 för ett fynd + EUR 6.000 för att få den i ordning. Enbart EN ägare ! priserna kommer snart att gå upp för bra bilar eftersom det finns knappt några kvar och de som finns är sällan till salu - M5touring register |
|
|
m5toureg Håller med dig 100% igt angående detta med priserna. Det är skandal att folk blir tvungna att sälja billigt bara för att bli av med bilar, och för att det finns så många oschyssta bilar billigt till salu. Kolla bara på M3 priserna, en av världens bästa sportbilar som går att köpa kan man få för mindre pengar än en 318 e46. |
|
| du har tur att jag inte har några pengar annars hade den inte funnits till salu längre :) | |
|
Tror även att folk satsar pengar på fonder & aktier som går upp 20-40% på ett år. En bil går ner motsvarande... Så, varför se sitt sparkapital försvinna i en plåtburk, när man kan tjäna 20-40% på ha fonder? Inte lika kul, men penningen styr människan ganska hårt.. |
|
| mullret ge mig tipps om dom fonder och aktier som GARANTERAT går upp 20-40% per år och jag ska sälja allt jag äger å köpa dessa aktier | |
|
Japp Snälla, ge oss tips. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.