|
|
|
|---|---|
|
Tjenare alla BMW älskare! Var ute och gled med min 535 E34 -90 en solig dag här om veckan, när toppen gick. KUL !! Jag undrar om det är någon som har haft samma erfarenhet ? Vad kan det tänkas kosta vid byte på en verkstad? MVH Lars | |
Paap Reeder |
... gissar bara: Fabriksny topp = 12 000 - 15 000:- Montering = 6 tim á 1200:- gör 6-8 000:- Zumma sumarum: minst 15 kommer det att kosta. Nu talar jag om auktoriserad firma med kvitto och garanti. MVH /// Paap R |
|
Tror närmare 20' med ovannämnda förutsättningar.. Verkar dock lite skumt att toppen "bara farit" när du varit och glidigt??? Vore intressant att höra hur det gick till...Slarv med ventilspel kan ju bränna sätena resp.ventilerna, men normalt så krävs "lite överhettning" innan hela toppen "far"(spricker t.ex)..Dock så är det ju ofta "bara" toppackningen som blåses då..Nåja,lite spekulationer bara :) Mvh Janne. |
|
|
ok...ja det var ju inte gratis =( Det var bara packningen som gick tur nog. Men det kan nog vara lite andra saker som har tagit skada också. Men ingen sprick bildning iaf. HEHE ok, jag kan väl erkänna att jag har en ganska tung höger fot men jag tyckte inte att jag körde så hårt....Jag typ "gled fram" =) Tack för svaren! |
|
|
Ok...Om det nu konstaterats att "bara" packningen blåsts så klarar du dig med "lite tur" under tiotusenlappen på en verkstad..gissningsvis. Mvh Janne. |
|
|
ca 4000:- inklusive planing av toppen. jag kan hjälpa dig om du bor i skåne. eller malmö. MVH-V8 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.