|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar vad ni skulle satsa på om ni hade ca 40.000kr att trimma en 3,6:a? Motorn är i bra skick (så ingen föreslår en renovering för pengarna). Det som jag läst som skall ge hästar och relativt billigt är: Unichip och omslipade kammar. Vad annat skall man satsa på? Öppet luftfilter verkar alla vara emot så det skall man tydligen skippa, hur är det med ett insatsfilter från K&N tillexempel? Enda som sitter på för tillfället är ett Boysen avgassystem. Vet nån vad ett sånt system väger? Kommer jag att tjäna vikt på att byta till ett 2½" eller 3" hela vägen istället? Tror ni 2½" täcker? Skulle ju kunna ha Boysen + katalysatorn löst och sen bara byta det sen då jag skall besikta. Sen lättning. Går det att nå ca 1500kg utan att förlora allt vad som heter ljudisolering och komfort. Enda jag hittills tänkt byta inne i kupen är stolarna. Nåt annat man borde ta bort som väger mycket? Huven och bakluckan har jag tänkt skaffa i glasfiber. Pumpen som värmer katalysatorn skall också bort. Att byta till en 3,8 är inte heller vettigt. Kostar mig minst 50.000kr och då vet jag inte i vilket skick den bilen är. Bor i Finland och här betalar man sjuka skatter på alla bilar man köper så. | |
|
Lite mer info på en del av dina funderingar. Provat söka? Har för mig att frågan ställt förut, annars kolla på www.m5board.com Länk Dagbok:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.