|
|
|
|---|---|
|
Nu när vinter snart är här så är det dags att byta upp sig lite så jag har ett par frågor om M30motorn. (Det är 3.5liters motorn vi snackar om...) 1 Vilken ska man satsa på den me katt eller utan?? 2 Går det att svarva av kolvarna i icke kattmotorn?? 3 Vad är det som skiljer motorerna å katt/utan katt??? 4 Måste man oringa blocket?? Jag kommer säker på fler frågor sen.... | |
|
1. MED katt då dess kolvar är tjockare i taket och katt toppen ger 1kg mindre komp direkt 2.det går men katt kolvarna är att föredra då dessa har tjockare kolvtak 3.kolvarna och topparna 4. upp till 0.8 (beroende på mappen) ska det hålla för orginal, men oringning är inte fel och inget dumt val om man vill bygga vidare sen/ladda mera. icke kattkolvar med stakar har jag om vill ha sånna. www.535twinturbo.com |
|
| 3riksson: Inte kan du mäta upp kolvarna åt mej? Tänkte göra 6st helt bearbetade åt en kompis,men bilen används tillvardags så vi har inget att mäta på. | |
|
vilka mått vill du veta? har ett 3 eller 4st som redan är svarvade (2 ändra var sönderstikade i kanterna, och 5st extra så... men vill du ner på 8.3 i kompförhållande med icka katt kolvar så kommer kolvtaket bli lite svagt och tunt går säkert jätte bra om det inte ska laddas så mycket men sen börjar det bli kritiskt antar jag... www.535twinturbo.com |
|
|
Så de bästa är att hitta en kattmotor, då är det som inga problem... Jag kommer att oringa blocket... Jag tänkte ha en Hx50 eller något sånt, någon som har nått bra tips på en turbo? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.