AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.143

Larmsirén E36 sönder, var sitter "Auxiliary fuse box"?

He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Hej

Märkte att sirénen för larmet inte fungerade på M3:an, vid borttagandet var kontaktstycket och sirénen ihopsmälta. Det gick dock att se hur kablarna satt fast i kontaktstycket.

Ny sirén samt kontaktstycket köptes och monterades (900 kr) men det tutar ändå inte. Enligt elschema Länk skall det finnas en "Auxiliary fuse box" någon som vet var denna sitter?

Alla säkringar i vanliga säkringsboxen är hela.

// Henrik
Länk
parolof
det står i pdf dokumentet, under "component location chart" blad 474, "LH side of engine compartment"
På min bil sitter en ensam säkring i en hållare ca 15 cm ovanför handtaget för huvöppningen (alltså inne i bilen). Jag har ingen aning om vad den går till. Den är blå så den borde vara på 15A.
Även om det inte är den som du frågar om så kanske någon kan tala om vad den är till?
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Tackar för hjälpen parolof.

Har nu även hittat var just säkring 47 finns, under handskfacket. Den är säker lätt att hitta där :-(.

// Henrik
Länk
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Har skruvat ned handskfacket men hittar inte några säkringar alls trots att där enligt säkringsförteckningen skall sitta 2 stycken.

Är det någon som vet var dessa säkringar finns, är nummer 47 (15A) samt 50 (5A)?

// Henrik
Länk
Bara en liten fundering. Länken i första inlägget går till England och där sitter nog handskfacket på vänster sida. Kanske säkringarna sitter på vänster sida i bilen, alltså på "rattsidan" här i Sverige? Kanske...
Den som jag skrev om i mitt förra inlägg sitter på vänster sida inne i bilen och är på 15A.
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Att just säkring 47 skulle sitta under handskfacket fick jag reda på genom säkringsförteckningen i locket på säkringsdosan. Där står "47,50 nur RLunter Handschuhfach" detta tolkade jag som under handskfacket men vad RL står för vet jag ej.

Alla funderingar/tips tas tacksamt emot.

// Henrik
Länk
parolof
"nur" betyder endast/bara , RL betyder "RechtLenker" =högerstyrd

Så du tittar på fel sida;-)
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Då har man lärt sig något nytt idag. Det med RL hade jag ingen aning om, då är det bara att gör om det fast på andra sidan.

Tack så mycket parolof.

// Henrik
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.