|
|
|
|---|---|
|
Bilen behöver nytt avgassystem och skall säljas under hösten. Själv föredrar jag ett orginal system. Men nu till frågan: Eftersom 95% av alla som är spekulanter på en 323:a är pojkar i 17-23 års åldern som är gasglada, kanske det är mer värt på en sådan bil att montera sportavgas? Sportavgas (universal typ) är lite billigare men är å andra sidan mer jobb att montera. Vilket skall jag välja? Jag tycker även personligen att en orginal bil ger ett mer seriöst intryck men det kanske bara är jag? Bilen är nämligen väldigt fin och 100% orginal! hehe.. mitt avgassystem byte har en hel följetong på detta forum nu! :o) | |
|
Jag har svårt att tänka mig att ett sportavgassystem skulle påverka priset på en vardagsbil såpass mycket att man får igen pengarna. Möjligen kan ett rostfritt system göra en gammal bil mer lättsåld vid försäljning med tanke på att det lär vara en av få rostfria delar, men att man skulle få igen pengarna tror jag blir svårt. Jag hade nog satsat på ett originalsystem om resten av bilen är 100% original, fast å andra sidan är jag ju inte 17-23 heller :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Kristoffer_L Jag vet inte om du kanske missförstod mej lite. Jag ska besiktiga innan jag säljer och måste därför byta avgassystem. Frågan är vad som är bäst att montera för att göra bilen så attraktiv som möjligt vid försäljning. Rostfritt är nog inget alternativ eftersom man aldrig får igen dom pengarna. |
|
| Real Power: Blir det nån ny beemer sen då? ;o) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.