AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
644

få ut rätt ljud

hej...går det att fixa rätt ljud till e36 320 utan att behöva köpa helt nytt sportavgassystem? går det att bara byta utblås sen köpa sportfilter m.m ?
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
jasså din 320 låter fel? ;) tycker en orginal 320 låter som bäst när den inte låter mycke alls = orginal, men du kan nog ändra ljudet genom att sätta en sån där vacker tratt efter slutdämpen som många har. se till att du inte har nått orginalrör genom den nya "utbyggnaden" och att du ökar rördimensionen en ganska kort bit efter slutdämpen så lär du få ett skränigare/burkigare ljud i den.
har inte testat något av ovanstående men tror d stämmer någorlunda med verkligheten.
får ursäkta om svaret blev aningens spydigt forumlerat men jag har svårt för at bli impad av orginalbilar som kör med orginalpipor till sista stumpen så man verkligen ser övergångarna i dimensioner ;).

har du mer än en dämp e d ju bara att ta bort den ena å ersätta med raka rör.
lycka till!
hur blir ljudet med sportfilter då
sise
glöm sportluftfiler om du inte vill minska i effekt ,, möjligtvis att du har samma effekt som från början om du har tur ,
finns massor o läsa om filter mm ,,
men de går ju klart o bara bygga ett avgas som inte är hela vägen ,, utan efter första dämpare , ganska billigt typ somons eller så ,,
jag kan fixa ett beg remus avgas för 1500kr ,, en kompis som säljer ,,
om du e intreserad så säg till så kan jag se om han har kvar den =)

ska fundera...men öppet luftfilter är itne samam sak som sporfilter eller
Visa användare
88
mikael_a_
325i Coupé -95
SISE, passar din kompis remus-dämpare på en 325 coupe e36? isåfall e jag starkt intresserad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.