AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
698

Svårt att sälja bil?

ol
62
olal
Audi A3 2011
Ja att jag inte skulle få några stora pengar för min bil det hade jag väl förstått, men att den skulle vara så svårsåld... jag har annonserat i 3 veckor på blocket, här, tv4 text-tv, östgötacorrespondenten och endast 1 person har hört av sig och bjudit 12000:-, vilket jag inte är beredd att acceptera, jag tycker den är värd mer... Har jag fel eller är den inte det?

Nån som har några tips att komma med?

Länk
kilroy
Får du inte ut mer än 12000 riksdaler så är den inte "värd" mer...

Priset du får ut efter en tids försök att sälja är precis vad bilen är värd...

Det är säkert minst 20 olika faktorer som styr vad du slutgiltigt får ut för din bil. Flera av dessa faktorer varierar med årstid, konjunktur, ränteläget...you name it...dessutom tillkommer massor med faktorer som är individuella för varje presumtiv köpare...Det kan vara färg, utrustningsnivå, miltal, aut/manuell...you name it again...

Detta är inget personligt mot varken dig eller din bil...men begreppet "vad är min bil värd" har fått lite för stor betydelse på sistone enligt min uppfattning.

Mvh kilroy

"En ungkarl vet mera om kvinnor än gifta män, annars skulle han också vara gift"
ol
62
olal
Audi A3 2011
Tja. Jag finner det mest lite underligt då jag redan lagt mig i nedre regionen av dom priser som folk annonserar ut liknande bilar för.
Vilket ju förstås inte innebär att dom får det, men det finns ingen bil som är felfri på blocket t.ex. som är billigare än min.

Och att *ingen* hör av sig tycker jag är en smula underligt faktiskt. Folk kan väl försöka pruta då? :)
1 spekulant på 3 veckor är lite snålt.
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Sensommaren/hösten upplever i alla fall jag som lite "lågsäsong". Folk försöker bli av med sina sommarbilar.. De flesta verkar vara mer köpsugna på våren. Det tycker jag det verkar som efter mina bilaffärer. Sedan finns det väl tyvärr väldigt gott om 520 E34.

M V H Johan

Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
En bekant sålde sin 520i-91 sv-såld förra hösten för 14tkr,lägre mil än dina visserligen.

Köparens marknad på bilar idag.

mvh
Skall man sälja en bil skall man inte ha bråttom. Och just nu är det ganska tomt i kassan hos många efter semestrarna

Jag räknar med 1-3 månader minst för att få en bil såld normalt till OK pris
ol
62
olal
Audi A3 2011
Ja, det är nog sant att det inte är rätt säsong.
Nåväl, ni som sålt många bilar i era dar... :)

Vart upplever ni att man får mest respons? Är blocket ok? TV4 text-tv? Motorbörsen? Lokaltidningen?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Lägger ofta ut på blocket med både för och nackdelar,för den största massan tittar ju där.

mvh
Hej !

Jag hade en 520i -93, Sv-såld, 21000 mil, Calypsoröd, Grått skinn, AC, 18" Y-Rondell mm.

Annonserade bilen endast här på Autopower någon gång i Maj månad för 39000 kr, efter 10 dagar var den såld för 35000 kr.

Så jag tycker att det är konstigt att du inte ens får hälften för din bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.