AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
648

dyrt med bil

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Kolla detta,jag gråter.
Statoil höjer bensinpriset

2005-08-15 16:21

Av:TT
Statoil höjer från och med tisdagen priset på bensin med 8 öre per liter. Därefter kostar en liter 95-oktanig bensin 11:98 kronor.
Höjningen motiveras med att världsmarknadspriserna har stigit.

BMW e lag
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Inte är det kul.
Kolla på www.bensinpriser.se för att hitta billigaste bensinen på din ort.
cstjawa:

Om du kör 2000mil/år och din bil drar 1liter per mil blir detta en merkostnad på 120kr inte så mycket
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag betalade 10,46 idag. Heja Göteborg.

ku
147
kuai
320CiM -04
Bensinpriset är fortfarande en mindre del av milkostnaden!! Länk

Kolla vad den verkliga milkostnaden är INKL. värdeminskning och kapitalkostnad!
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
visst det är sant men jag måste endå stå där vid kassan å punga ut me pengarna.Vi får tillbaka en del genom milavdrag men det kommer en gång om året,blää säger jag.

BMW e lag
Varför höjer man priset med 8 öre för? Och statoil som går med miljonvinst eller var det ännu mer...
Bojkottar Statoil när det ska tankas. tur för dom att deras Ost o Bacon korv är så god annars hade det varit total bojkott ;o)

No More Limits!
svintoleffe
Jag har helt slutat o tankat på preem ok samt statoil för deras priser, inte köper jag något där heller som gynnar dom.

Det tycker jag alla borde göra bojkotta dom totalt men människor i dagnes läge är inte så smarta det märks.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Grandy:

bensinpriser.se stämmer ju inte, på Norrköping står det att den billigaste Etanolen dinns på Preem (7.66), my ass, den finns på ST1 och kostar 6.95 och har gjort det hela sommaren. Cyklar förbi där varje dag på väg till jobbet. Samma sak me 95 oktan, på ST1 ligger det alltid ca 20 öre lägre än övriga mackar i stan.
Innan man klagar för mycket på statoil och de andra större bolagen så skall man komma ihåg att av bensinpriset så går mindre än en krona per liter till bolaget. Denna krona skall täcka kostnader för mackar, personal mm. Resten är produktionskostnad och inköpskostnad av bensinen och framförallt SKATT.

Så klaga hellre på Göran P, eller ännu bättre, rösta annorlunda nästa år. En blå regering ger kanske inte sänkt bensinskatt men förmodligen sänkt inkomstskatt vilket ju egentligen är samma sak, du betalar mindre till staten.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Då gör jag så,jag klagar på Göran p å ser om det hjälper.

BMW e lag
Å andra sida vill moderaterna lägga över kostnaden för trafikskador på trafikförsäkringen vilket kommer att öka kostnaden för trafikförsäkringen med minst 50%. Knappast något som gynnar BMW-ägare som redan idag betala höga försäkringspremier.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
sant men vem smäller bilen varje dag?

BMW e lag
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

cstjawa>>>Vidareutveckla ditt senaste svar så även jag begriper..

Mvh Janne.
bustorp
graFFe:
Vitsen med bensinpriser.se är att bilister (o även cyklister;=)) ska skicka in prisändringar som dom ser så uppdateras sidan direkt o stämmer bättre. Så man kan ju säga att du får skylla dig själv att den inte stämmer där du cyklar... ;=)

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

graFFe: bensinpriser.se bygger ju på att priser rapporteras in av oss vanliga dödliga och är det ingen som rapporterar in ST1's priser så kommer dom således inte med i tabellen. Eftersom du har koll på deras priser så är det ju bara ett par knapptryckningar så är det fixat.

Denna site är såklart inte hundraprocentig då än så länge för få rapporterar priser samt att det i vissa fall tar någon dag tills den uppdateras.

Själv brukar jag använda den för att kolla prisnivån mellan Malmö och Lund samt om man ska ut på någon tur så går det enkelt att se att t ex Ystad och Hässleholm är lämpliga platser att ta ett snabbstopp i...

___
//Ulf
hmm okej, har inte tittat noga på den sidan, visste inte att man själv kan ändra. Får väl börja göra det. Men blir det inte ett mini-wikipedia då? Det folk skriver in behöver ju inte stämma...
bustorp
Det gör det inte alltid här heller..............

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
I Köping är inte ST1 billigare än nått av dom andra bolagen, rätt dåligt av ett utpräglat lågprisbolag...

No More Limits!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.