AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
644

Underliga ljud från hjulhusområdet hö-bak

Su
554
SunKi
325i -92
Får väldigt underliga ljud när jag kör min beemer från höger bakhjul någonstans där (i farter över 50kmh) Låter typ "woh woh woh" typ som att hjullagret håller på att gå, men jag lämnade in bilen på aukt BMW verkstad och dom hittade inget fel på hjullagret iaf (förstod det som dom kikat annat också, kan ha fel iofs)

Blir tokig på detta ljud, vadfan kan det vara?
ma
272
marbjo
325cab-91
låter ändå som ett lager,kanske något missljud i bakaxeln????????????
Su
554
SunKi
325i -92
Svårt att veta :/
Får väl lämna in den igen.. :/
Har också missljud från höger bakhjul, men det startar direkt och blir snarare mindre när man kört en bit eller kör snabbare. Är rätt säker på att ngt ligger mot bromsskivan, vad vet jag inte för jag såg dock inget när jag plockade bort bakdäcket. Kan vara bromsklossarna som av ngn anledning ha börjat nypa lite, konstigt då jag bytte både skivor och klossar för bara ngr månader sedan. Får väl lämna in om det inte försvinner för nu har jag smörjt bromskolven lite. Det sitter väl någon slags rund plåt på insidan av skivorna därbak antar att den skall separera skivan från drivaxeln, kanske kan den råka i egensvängning vid vissa hastigheter om den sitter löst och då gå mot bromsskivan?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kanske obalans i själva hjulet?
Har du kontrollerat handbromsbackarna?
Dessa kan ha lossnat och lever djä----n nu.
Det kan du kolla enkelt själv om du går under bilen o kikar åt hjulet till.
OM det är en liknande fastsättning som E28 så ser du där om sprintarna lossnat från bromsskölden o därigenom orsakar missljudet.

Mvh Janne.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.