|
|
|
|---|---|
|
Hej, Undrar om det är nån som stött på problemet ? Jag lämnade bilen när jag tankade , kom tillbaka då hade airbag i förar dörren utlöst ! Inga märken på utsidan dörren . Jag har en 523 -00 är detta nån garanti grej , bmw säger att jag får betala detta, man jag tycker att detta borde dom stå för.Tur att det inte hände när jag körde. Finns det nån som har erfarenhet av detta eller hört talas om det ? | |
|
Vadå smällde den bara utan förvarning? När du va inne på macken? Låter ju inte bra det där! |
|
| ring bmw, risken finns ju att du får komma in på gratis "service" så får dom kika på det. | |
|
Hej, Japp det gjorde det , trodde jag öppnade fel bil när jag kom. En kudde i framdörren och det rykte om bilen. Helt sjukt....hoppas att bmw fixar detta , kollar med dom nu. /kungk |
|
|
En jäkla tur att den inte small av på motorvägen! Gör en anmälan till ARN eller liknande myndighet/organisation. Mvh |
|
|
Ring gärna till flera BMW-återförsäljare och kolla med dem också, eller fick du avslag från generalagenten? Vänd dig till BMW i Tyskland och försök där också. Mvh |
|
| Jag håller på med kvalitets ansvarig i Sverige till och börja med , får la hota med Colin på aftonbladet ;) | |
|
du hade säkert fått en ny bil + munkavle om du hållit tyst om det såna saker vill nog inte bmw att det skall komma ut. Vad hade hänt om du haft någon liten parvel iframsätet. bra tanken får mig att rysa fy f-n . Det är ju en dödsfälla vad händer om de måste kalla tillbaks alla 523.or av din årmodell kan kosta lita för dem .. en gång är en gång för mycket... nä det här var smolk i bägarn. betala själv det var det jäv mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag vet att något har hänt i England om jag inte missminner mig så utlöste inte airbagen, men krocksensorerna tände innerbelysning , satte på vaningsblinkersen, sköt av batterikabeln för motorn mm dvs samma sak som händer vid en krock, bilen hade kört genom ett stort vattenfly straxt innan. Jag misstänker att det hänt nått men kablaget vid genomföringen i dörrgången som exempel. ///MVH Hasso Länk |
|
Tror det måste till en "äkta" tändpuls eller iaf full batterispänning på kablaget in till airbag/tändare, en jordslutning på ena eller båda brancherna skall inte göra något. Det sitter oftast en liten "fusible link" tvärs över varje tändares kontaktdel. Man ser detta inritat som en vanlig kabelbygel i scheman osv, i praktiken är det en tunn tråd som i en säkring. Detta dels för att kontrollen av SRS-systemet varje gång man vrider om nyckeln skall funka, men även som skydd för ESD och pulser från närliggande kraftiga elektriska urladdningar, ett blixtnerslag t.ex. Det är alltså normalt nära noll ohm i systemet, det är därför det larmar för fel så lätt vid minsta glapp t.ex i kablaget under stolarna i vissa BMW-modeller. En ofrivilligt utlöst airbag skulle jag absolut låta BMW reda ut, om det går nu i efterhand, det borde ligga i deras intresse. FP |
|
|
Uppdatering, Problemet är att kortis i kapel stammen i dörren , troligen var det larmet som var klantigt installerat. På BMW såg vi att det låg kablar från larmet som var klämda !!! Återkommer om det skulle dyka upp nåt mer. /Pajo |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Där ser man intressant :) vem har monterat larmet ?? ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.