AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
480

effekt kurvor

ad
20
adamS
535dA -05
Hejsan ... först o främst vill ja tacka alla på forumet för en oändlig mängd viktig information. Jag har denna eftermiddag läst upp mig på Vridmomement och effekt på forumets trådar. Det ja har kommit fram till är således att det vore intressant att hitta effekt kurvan till den bmw 535dA som skall anlämda imorgon. Vet någon vart man kan hitta dessa diagram. Letade på Bmw.se och bmw.de men kunde inte hitta något. MVH Adam
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Eventuellt kan det faktiskt finnas sådana kurvor i broschyrer. I broschyren för nya 3-serien finns diagram över effekt och vridmoment för både treliterssexan och tvålitersdieseln. Har du tur så finns det diagram även för din modell.
Om jag får chansa så tror jag att den där besten har en exponentiellt växande funktion som avtar vid 272 hk. =)

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Här är en länk till ett grundligt tyskt infoblad om bmw:s dieslar. Det´sägs att bmw leder utvecklingen av personbilsdieslar...

Diagram på effekt/vrid är på sid 10.
Notera också 535d "chargeunit" på sid 5, snacka om ormbo!

Länk

Min tyska är inte 100% men någon här på forumet kan säkert sammanfatta ingenjörsbladets godbitar på några rader i denna tråd.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Sannolikt får vi se andra oljebrännare med dubbelturbo a´la 535d snart. MB och Audi är väl en gissning...Länk

Länk =)
Kopiera texten i PDF:en och klistra in...

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
ad
20
adamS
535dA -05
Tack så mycke... nu är de bara en fråga innan skönheten står på uppfarten :) då kan jag äntligen få känna på effektkurvan me :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.