AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.028

Mustig odör ur AC

hej jag har ett problem!

Idag kom det en fyllig unkel lukt ur luftintagen, inte då jag har varmluft på utan bara då den är inställd på lite kallare grader!
när jag aktiverar "snöflingan" (ac'n) så försvinner lukten!
vad kan vara fel? lukten luktar som ett kvinnligt könsorgan (seriöst), min tjej trodde att det låg någon i motorutrymmet!!! så jag var tvungen att kolla, vad ska jag göra??
kan tillägga att bilen stått lutad framåt i nerförsbacke före det inträffade!, vet inte om det har med saken att göra. men felet kvarstår!
Go
59
Gonucku
BMW 328i Coupé -95
Jag har samma problem. Tror jag läste någonstans att det var gasen i ac som kund börja lukta "mutta", men tycker ju som inte själv att det stämmer då lukten försvinner då man trycker in "flingan" å aktiverar själva ac:n....
Sök på virkon för lösning av era problem.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ska prova byta kupefilter! har någon samma e36 acc som mig, att den funkar som den ska om man inte aktiverar "flingan", aktiverar man flingan skiter den i acc'n och sprutar på fullt med kalluft hela tiden tills tjejen börjar frysa mellan benen på passagerarsidan och man tvingas stänga av flingan,

ska de vara så?
Visa användare
586
wdac
325i -05
Farsan har haft samma problem på sina BMWs alla årsmodeller han haft med AC/ACC

BMW Williams F1 Team.
Ca
16
Callimero
X5 3.0i -05
325 Ci Cab -04
Blanda 1/4 klorin och 3/4 vatten i en sprayflaska, slå på gläkten för fullt och spraya in i luftintaget på huven. Tar bort lukten.

Go
59
Gonucku
BMW 328i Coupé -95
Oh shit alabama, funkar det?? Det är inte så att man pajjar filtret eller nåt då?
Ca
16
Callimero
X5 3.0i -05
325 Ci Cab -04
Kolla trådar om detta på mekarforum, verkar som många har testat utan problem. För mig gick det i alla fall bra, har haft problemet i 2 bilar.

Ca
16
Callimero
X5 3.0i -05
325 Ci Cab -04
Här är en länk till en bra tråd. Länk

det löste sig själv, det försvann av sig självt, anledningen jag hade lukten var att jag hade parkerat i nedförsbacke! tror inte det har något med luftintag eller filter att göra alls direkt!
Njuren
Tur att det lukta kvinnligt könsorgan iaf än manligt könsorgan =)

BMW - i nöd och lust?
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
till Iskall: Bor du i Malmö så kan du kolla in på www.nfs.nu
Det tar nån 1000:- för att fixa det annars kan du bara göra som du gjort , kolla in Gör-det-själv

BMW - Bil Med Wingar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.