|
|
|
|---|---|
325Ci |
vilket tjänar man mest på?? nån som vet?? m.v.h. Daniel |
|
ett sportsys.har ju ett ett fränt ljud men rent effekt messigt så tror jag chippet gör mer.beroende på vad det är för konstruktör på chippet... kan variera mycket. hällst så skulle du kombinera dem båda. kanske en pris fråga det är ju inte gratis. |
|
|
Hei! Jeg sitter i Norge med en -94, og vurderer å bytte chip. Hvor i h... sitter den? Jeg har en kamerat som eier en -93 525, og der var den lett og finne og lett og komme til. Må jeg gjøre andre justeringer som følge av å bytte chip, justere tenning etc? Hvilke følger har dette for slitase og bensinforbruk? Møkkamann |
|
|
Jag har chipp + avgas + filter på min och det enda so märktes var chippet. Styrboxen sitter dessutom i torpeden på höger sida. Finns en "lucka" där batteriet sitter på 316/318......... Mvh Patrik 325i -92 |
|
325Ci |
sandgren.. hur stor e `prestandaskillnaden på din bil nu me de 3 om du jämför me den orginal? |
|
325Ci: Det blir ju ingen aha upplevelse, men visst märks det, den är lite rappare än orginal. Orginal 0-100km/h gjorde den på ca 8 sekunder, nu gör den det på ca 7 sekunder, delvis pga att man kan köra i 100km/h på 2:an då varvskyddet går i vid 7000rpm. Toppfarten är ungefär densamma, "den brukar gå in i väggen" vid 230km/h och det gör den fortfarande, fast det tar inte lika lång tid att nå dit! =) Det som är mest prisvärt är helt klart chippet. Mvh Patrik 325i -92 |
|
325Ci |
sandgren: vart köpte du filtret o vad fick du ge för den?? |
|
Filtret köpte jag hod BSR. Tror det kostar knappt en femhundring löst om man bara vill ha filtret. En dåre som jag köpte givetvis den svindyra avskärmningsplåten också..... Om du vill kanske man kan göra en kopia av plåten för försäljning? Mvh Patrik 325i -92 |
|
325Ci |
jag menade chippet...inte filtret..hehe =) |
|
325Ci: Jag köpte mitt filter via Qvarnis. Det är ett JWR chip och man sparar 1000:- genom att beställa genom honom. Installationen görs ändå av JWR och chippet kostar 1500:- istället för 2500:-. Jag tycker ändå att det blev en ganska stor skillnad, klart värt de 1500:- som de kostade. www.itsfun.nu |
|
325Ci |
Marcus: fick man chippet monterat?? gjordes några före/efter tester o så?? |
netsix |
325Ci Jag har oxå fått mitt chip via Qvarnis. 1500:- så är det med montering hos JWR, men det är inga före och eftertester. /netsix |
|
Har också gett 1500:- , fast privat. Mvh Patrik 325i -92 |
|
325Ci |
oki...tänker chippa min till sommaren tror jag.. men eftersom att ja bor i skåne så tänker ja inte åka till stockholm för att montera chip. blir för dyrt då.. vad finns de för olika chip?? vilka e bra o vilka e dåliga? |
|
Det e ett "JÄVLA" gnällande om pengar hela tiden!!! DET KOSTAR ATT TRIMMA !!!!!! Jonas |
|
|
m3killer.. Alla kanske inte har pengar o trimma. Gå köp en m3e46 o trimma sen kan du snacka. Snubben har trimmat sin 14år gamla bil o tror sig något.. The eye is quicker than the mind.. |
|
|
Tjena! Jag undrar om det är någon skillnad effektmässigt på seriell trimning vs "vanlig" chiptrimmning. Eller är det så att all chiptrimning på senare modeller är seriell. Själv grön på området.... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.