|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag undrar om någon kan tipsa mig var jag ska börja felsöka. Min farthållare har slutat fungera på 540. | |
|
Du har förmodligen fått ner vatten i farthållar boxen innehållande kretskortet som sitter bakom vänster högtalare vid foten. Vanligt om man slarvat lite med monteringen av tätningsgummit till sidoblinkersen. Det rinner likson längs kablaget ner i boxen = kortslutning. Hade detta fenomen på min tidigare... tydligen vanligt. Värt att kolla i alla fall. Lycka till. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Kolla bromsljus kontakten... blivit ut för de på flera bilar... Mvh //M(arkus) |
|
|
Hej Igen ! Tackar för era tips. Jag kanske ska tillägga att jag fått ett felmeddelande några ggr. "Bremsli. Elektrik". Bromljuset fungerar och felmeddelandet försvinner efter att jag slagit av bilen. Mvh Torbjörn |
|
|
be en kompis kolla om bromsljusen funkar när du trycker ner bromsen... Vågar nästan garantera att felet sitter där |
|
|
Det fungerar...... |
|
|
Testa att låna bromsljus kontakten från din andra e34 å kolla om farthållaren börjar fungera. Mvh //M(arkus) |
|
|
Det ska jag göra M(arkus), innan jag går in till kretskortet. Tack ska ni ha så länge. Jag hör av mig hur det går. /Torbjörn |
|
|
Jag är övertygad om att det är bromsljuskontakten: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.