|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har problem med min 325i-85, det hela började med att den dog helt plötsligt men det vara bara att vrida av tändningen och starta igen. Men sen så hände det bara oftare och oftare och nu startar den inte, förutom i bland men då dör den efter ca 10sek. Jag har mätt både pulsgivaren och lägesgivaren vi svänghjulet och de är riktiga och fettat in alla kontakter med kontaktfett (som jag har hittat). Bränsle får han för det luktar bensin när jag har malt en stund, det är tändningen som j**vlas för det är ingen ström fram till tändspolen. Det piper i boxen gämte lmm:en när den dör så jag antar att den indikerar på att det är nått som är galet nån stans. Har sökt men inte hitta så mycket, det enda jag har hittat är att det kan vara ett av reläerna vi lmm:en, men inte hittat några värden på reläerna så man kan kolla om de är riktiga, om någon vet värdena så vore jag tacksam om jag fick ta del av dem. MVH Daniel | |
| ingen som har nått förslag | |
| har du tvångsmatat spolen med ström? | |
| Japp det har jag provat men med mindre lyckat resultat | |
|
Har du bytt spolen? Mvh |
|
| Kom inte 325:an 87? har du bytt motor bara eller är det nån importhistoria? | |
|
rob_t_j72: Nej jag har inte bytt spolen men jag har mätt upp den och den är riktig. Real Power : Det är en tysklands import, så det är katt på och hela skiten |
|
|
har du gnista på stiften? eller är det stopp innan. |
|
| det är ingen gnista på stiften eftersom jag inte har nån ström till spolen | |
|
Då borde den startat när du drog en kabel från bateriet. då vet jag ej vad du har för problem lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.