|
|
|
|---|---|
| Jag har märkt att 323an tar kylarvätska, inte mycket men behöver fyllas på med någon liter var 500-1000mil. Vad jag vet finns inget läckage och bilen går som den ska, kylare+vattenpump+topppackning är nya. vad kan det annars vara spricka i toppen? borde komptest avslöja detta? | |
| Får du kraftig imma på rutan? Kan vara värmeelementet som läcker. Har inte bmw (annat märke - vill inte svära) men så fort jag satt på värmen blev det imma som var väldigt svår att torka bort och samtidigt försvann kylarvatten. I övrigt var system tätt. Det var elementet som hade gett upp. | |
| Imma har jag alltid haft till viss del, speciellt då inte fläkten tidvis fungerat, men inget läckage från elementet har uppdagats, inte blötti kupe'n iallafall vad jag vet. Kan det läcka så det hamnar under bilen kanske??? | |
| Hart du ett litet läckage i värmepkt så fuktar det bara på paketet, och ger sålunda imma på rutan, så är det bara nog litet så märker du inget på golvet | |
| ja det har du rätt i, när jag tänker efter tror jag att det faktiskt varit lite vatten på golvet vid ett tillfälle då jag rev mattorna pga svetsning av golv. Detta var när golvet var svetsat och helt tätt, så det kan inte varit för att golvet varit otätt. Jag hoppas verkligen inte att det är problem med toppen. Ioförsig vet jag med säkerhet att de första 2000milen efter toppbytet har vattennivån varit helt konstant, så jag kanske inte ska oroa mig för den. Hur byter man värmepaketet och vad går ett sådant lös på? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.