|
|
|
|---|---|
|
Hur får jag lös plasten i mitten på ratten i min M5á? Är en 4-ekrad ratt med airbag. Kände att det var 4-små hål på baksidan sitter den skruvad där eller? Provade dra lite i plasten men vågade inte ta i så mycket om den skulle gå sönder. //Roger | |
|
Ska du byta ratt? Lämna in på BMW. De tar inte mycket för att göra ett rattbyte. //Schnitzer |
|
|
Måste skruvas med 2 skruvar från baksidan, men bryt strömmen innan ifall du har airbag!!! Lossa framsidan genom de två skruvarna bakom, sedan lossa försiktigt sladden till airbag sedan lossar du ratten med en 13mm? hylsa. Märk rattens position med en penna innan du tar bort ratten. Och när du lägger tillbaka ha strömmen av hela tiden, vad inte vid ratten när batteriet kopplas tillbaka. Risk för explosion. Har själv gjort det ett par ggr, alltid gått bra. Men om strömmen kopplas på när airbagen inte är rätt intellerad blir airbagen och lysa... Lycka till! Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Nej jag ska inte byta ratt, ska flytta den en kugg då den är några mm sne när jag kör på rak väg. Antar att den blivit monterad 1 kugg fel då släpringen byttes. Ska prova om jag får lös den ikväll =) //Roger |
|
|
Nu är ratten rätt justerad =) Var 2st torx storlek 27 på baksidan av ratten. Centrumbulten var 15mm. //Roger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.