AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.377

E39 som immar igen IBLAND

När jag inte kör ac:n så immar bilen igen men bara ibland, och när den gör det så blir det bara värre ju mer man kör fläckten. Jag har uteslutit värmepaketet för det luktar ingen glykol och det minskar ingen kylarvätska. Jag provade även att ta ur cupéfiltrerna och körde utan dom men det hjälpte inte heller.
Någon som har någon aning om vad det kan vara ?
Kan det vara dreneringen på ac:n eller kanske spjället som tar antingen luft utefrån eller från cupén som hakar upp sig ibland ?

Åk före du så väntar jag där :)
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Det blir lätt så om det är fuktigt ute och du kört med ac som du
plötsligt stänger av. Är dräneringen dessutom dålig blir det
värre.

Får imma på min M5 oxo men det blir inte så farligt om det inte
regnar kraftigt ute sommartid. Sambon stängde av ac härom dagen när vi körde i regn för att hon tyckte det blev kallt.

Hela vindrutan immade igen totalt blixtsnabbt.
Alexander: Den kan imma igen aäven fast jag inte har haft ac på på ett par dagar, jag tycker att då borde den inte imma igen eller ? Hur kollar jag om dreneringen sitter igen ?

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Byt mikrofiltren om det inte är gjort på ett tag.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Varför slå av ACn på en bil med väl fungerade klimatautomatik som en E39 ??

Låt AC-knappen vara på, kompresson är variabel och lastar inte mer än den behöver...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Koppla klimatet så att den blåser bara på framrutan, höj tempen något, ställ reglagen i mitten konsolen på "rött" och då försvinner det.

------
Länk
Länk
Försök förklara hur en klima fungerar för en kvinna!!!
Hahahahaha!

NON UNQUAM CEDE
Gasar-magnus: Låta bli att slå av ac är inte det bara att flytta fram problemet till i vinter ? :) Jag har förstått att bilen kan imma igen när man slår av ac men min immar igen även 2 dagar efter att jag slagit av den och så ska det väll inte vara ? Microfilrerna är bytt för bara 800 mil sedan och ser fräsha ut.

Nej jag körde ALLTID med AC knappen inne på både E34an och E39an och hade ALDRIG några immproblem mer än kanske max 1 minut efter uppstart, många med mig kör också alltid med AC på året runt med goda resulta,t så låt bli knappen bara så skall du se att det funkar fint

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
så du menar att du kör med ac på vintern också, jaja jag ska iaf inte köra med den på vintern så det är väll inget problem igentligen. Men är man pedant så vill man att allt ska vara i sin ordning, men det är kanske inget fel ändå.

Jag har också AC:n på hela året runt. På vintern kvittar det egentligen eftersom AC:n ändå inte slår på när utetempen är under 3 grader (någonstans där). I övrigt är det bara bra för AC-systemet att vara igång och bli använt även när det inte behövs. Kompressorns axeltätning får då smörjning och man minskar risken för läckage pga uttorkad tätning. Låt knappen vara på hela tiden, det är min åsikt och andras också här på forumet.

/ninja
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Snöflingan ska vara på året runt :)

mvh
sw
460
swe-boy
420D -15
på eller av.. men det ska väll inte vara så att man ska behöva åka runt i en igenimmad bil om tex ac pajjar?

Knappen finns ju där för att man SKA kunna stänga av den..och jag har svårt att tänka mig att bilen ska imma igen då heller.

Jag har samma probl med min e39.. men kör altid med flinga intryckt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.